fbpx

Szövegíró keresés csalódások nélkül

Mi fán terem a kiváló szövegíró, hogyan ismerheted őt fel kilométerekről, és milyen kritériumok mentén köss vele megállapodást? Olvass figyelmesen, mert ez a cikk szó szerint milliókat hozhat a konyhádra.

A profi szövegíró legfontosabb ismérve, hogy pénzt keres neked. Méghozzá sokat. Ez a cikk pedig felfedi előtted a „hogyan keress szövegírót” kérdés minden aspektusát. Olvasd tehát figyelmesen a cikket, aztán pedig beszélgessünk a marketingszövegeidről.

A szövegíró keresés első fontos kérdése

Minél világosabbak a szövegíródra váró feladat részletei, annál könnyebb megtalálnod őt a marketinges szakma szénakazlában. A következő kérdések pedig segíthetnek tisztázni az elvárásaidat:

  • Milyen típusú marketingszövegre van szükséged?
  • Milyen számszerűsíthető eredményeket vársz el? /pl. extra bevétel, plusz látogató, több kattintás/
  • A szövegírón kívül kik vesznek részt a projektben? Mi kell a közös munka sikeres összehangolásához?
  • Mi az együttműködés tervezett kezdő időpontja és határideje?
  • Mekkora pénzösszeget tudsz fordítani a munkadíjára?

Minden kérdésre megvan a válaszod? Akkor lépjünk is tovább, mert a szakma különféle szintjei külön misét érdemelnek.

Elég lesz a kezdő szint, vagy profi szövegíró kell?

Az orvostudományhoz hasonlóan szövegíró fronton is létezik több szakág. Illetve tudás és tapasztalat szintjén is akadnak égbe kiáltó eltérések. Maradva a dokis analógiánál egy szimpla megfázásból a háziorvosod is segíthet kigyógyulni. De életmentő műtéthez már nem biztos, hogy a legfeljebb közepes tudású szakembert hívnád.

Ugye, hogy nem? Mutatom is a szövegírói paletta képzeletbeli koordinátarendszerét – a kezdőtől egészen a sebészi profizmussal dolgozó senior szintig.

  • Tartalmi szövegíró /blogger/

Belépő szint. Rövidebb blogcikkek, esetleg közösségi média felületekre szánt bejegyzések elkészítéséhez ért. Alacsony áron dolgozik, ez persze nyomot hagy a szövegek minőségén is. Lehet, hogy tartalomkészítésben jó. De sales szöveget ne bízz rá!

  • Marketinges /virtuális asszisztens/, aki szöveget is ír

Nála – nyomokban – már megjelenik a marketinges szemlélet. Ezért a szövegei egy fokkal jobban támogatják az értékesítést. Hátránya, hogy mivel mindennel (is) foglalkozik, ezért többek között a szövegírás terén sincs elmélyült tudása. Neki se adj komoly kampányt, amin milliókat bukhatsz.

  • SEO szövegíró

Már a kifejezezést se szeretem, szerintem nem létező fogalom. Ismeri a tartalmi keresőoptimalizálás alapjait, plusz ért a kulcsszavak kereséséhez. Jó esetben a szövegei úgy maradnak olvasmányosak, hogy közben SEO szempontból is képes kimaxolni a lehetőségeket.

De csodát nem tesz. A SEO körüli hype lanyhulásával róluk se nagyon hallasz. Talán jobb is ez így.

Ahol a szövegíró szakma (igazából) kezdődik

  • Értékesítési szövegíró

A fentebb soroltak mindegyikét csípőből tolja, miközben birtokában van a legfontosabb készségnek: képes eladni szöveggel. /szerintem itt kezdődik a szakma lényege/

Egy értékesítési szövegíróra bátran bízhatsz hirdetésszöveget, landing és értékesítési oldalt, e-mail kampányt, termékoldalakat, vagy komplett weboldal szövegezést is. Mivel pénzt termel a cégednek, ezért öröm vele együtt dolgozni.

  • Senior direct response copywriter

A szövegíró szakma Roger Feederer szintje. A felsorolt szövegtípusok bármelyikét álmából felkeltve megugorja, a fejlődni akaró lelkes szövegíró titánok pedig lektorálást vagy mentorálást kérnek tőle. A jóhíre futótűzként terjed a szakmában, úgyhogy tele van ügyfelekkel. Vígan csengeted ki a csípősen magas munkadíját, mivel az együttműködés busás megtérülést hoz.

„Jó, de hogy különböztessem meg a kóklert a profitól?” – gondolhatod magadban. Mindjárt megmutatom, hogy válik el az ocsú a búzától, avagy miről ismerszik fel a kiváló szövegíró.

Így ismerd fel kilométerekről a profi szövegírót

A következő szempontok tudatában akkor is átláthatsz a szitán, ha egy magát tapasztalt szövegíróként feltüntető kóklerrel egyénnel sodorna össze az élet. Mert egy jó felkészült szövegíró…

  • Már az elején olyan kérdéseket tesz fel, amikre alapból nem gondolnál

Kezdjük ott, hogy kérdésekkel indít. A munka nulladik lépéseként gondosan összeállított kérdéssort /briefet/ küld neked. Teszi ezt azért, mert a célközönség, illetve a konkrét célok ismerete nélkül esélytelen a minőségi produktum.

  • Nyitottan és érdeklődőn akarja megismerni a célközönséged

Szaknyelven fogalmazva sokat kérdez a buyer personáról. Vagyis arról, hogy ki fogja olvasni a szöveget, mit kell róla tudni, milyen problémájára kínálunk megoldást, milyen nyelven és stílusban szólítsuk meg őt, milyen állapotba szeretnénk elnavigálni?

  • Forintos ötletekkel és javaslatokkal segíti a közös munkát

Nem fél hangot adni, ha akad a tarsolyában egy-egy jobb ötlet a most alkalmazott megoldáshoz képest. Számára alap, hogy az eredményeiért fizeted meg. Úgyhogy ő is abban érdekelt, hogy a projekt minél sikeresebb legyen.

  • Akár órát igazíthatsz hozzá

Magyarul nemcsak tiszteli a megbeszélt határidőket, de tartja is magát hozzájuk. Ha pedig bármilyen oknál fogva megcsúszik, akkor korrekt módon időben értesít. Tudja jól, hogy a pontosság és a bizalom nagy kincsnek számít.

  • Az általa megírt szöveg önmagáért beszél

Nem az irodalmi stílust erőlteti, inkább a célközönség nyelvén fogalmaz. Viszont gyönyörűen tagolt és precízen szerkesztett szöveget kapsz tőle. Négy sornál hosszabb bekezdéseket nem látsz, hiszen azokat senki nem olvassa végig.

Mesteri címekkel ragadja meg a figyelmet, zsigerből dobja be a PAS vagy AIDA formulát, a CTA gombjai pedig futószalagon termelik a kattintásokat. /és angol nyelvű forrásokból tanul és fejlődik, mivel a szakma nyelve is ez/

(Mivel a szakma nyelve angol, ezért a kiváló szövegíró eredeti nyelven tanul és fejlődik)

 „Jól hangzik, de mennyibe fog ez nekem kerülni?” – kérdezheted most jogosan. Vegyük is át az árazás kérdését.

Szövegíró munkadíjak, árak és ajánlattípusok

Igazi darázsfészek ez a kérdéskör, de mindjárt segítek átlátni a szövegíró árak kusza dzsungelén.

  • Óradíj alapú árazás

Óvakodj tőle, mert ezzel a modellel ellenérdekeltek lesztek. Egyszerű a matek – minél többet szöszöl a szövegíró, annál többet fizetsz neki, és ennek semmi köze nem lesz a produktum minőségéhez. Felejtős.

  • Karakter alapú ajánlatok

Gyakori megoldás, főként blogcikkeknél. A végső ár rendszerint alku kérdése. Nem kedvelem, mert itt is fennáll az ellenérdek – a szövegíró a hosszú szöveggel, összetett szavakkal és körmönfont mondatokkal jár jól. Pedig ezekre ritkán van szükség.

  • Leütés alapon történő árazás

A karakter alapú modell annyi változással, hogy itt a szóközökért is fizetsz.

  • Nettó ár / szövegtípus modell

A korrekt metódus. Félreértés vagy ellenérdek kilőve, hiszen a végső ár kezdettől fogva egyértelmű. 500 szavas, több ezer szavas cikkeknél, hirdetésszövegeknél, e-maileknél, landing vagy sales oldalaknál és honlap szövegeknél is az egyik legtutibb modell.

  • Sikerdíj alapú árazás

Sajnos ritka, mint a fehér holló. Holott ügyfél szempontból ez lenne a legkorrektebb: a szövegíró akkor keres, ha bevételt termelt. Persze itt a szerződésben nem árt fixálni a mérőszámokat, miközben a weboldal minősége is sokat nyomhat a latban.

Szövegíró keresés a gyakorlatban, költséges csalódásoktól mentesen

Hol keress szövegírót, mire figyelj a kiválasztás során és hogyan alakítsd a folyamatot a saját igényeid szerint? Már csak ezeket a kérdéseket kell átvennünk.

  • A profi szövegírók legtutibb lelőhelyei

Ritkán vezet vakvágányra, ha ajánlás útján keresel megbízható szövegírót. Amennyiben a vállalkozó ismerősöknél akad egy-egy nyerő kontakt, azzal rengeteg plusz kört spórolhatsz meg.

Felcsaphatod a Google keresőjét is. Hogy ismeretlenül ne vigyenek be a zavarosba, érdemes lesz alaposan utánanézned a találatoknak, majd pedig több helyről is ajánlatot kérned.

„Szövegírót keresek…” jeligével posztolhatsz Facebook csoportokban is. Viszont nem árt előre készülni a rád zúduló jelentkezők örvényére. Valahogy így…

Így szűrd meg a jelentkezőket és minimalizáld a kockázatot

Beérkezett egy szekérderéknyi jelentkezés, és jó volna megszűrni őket? Írass velük próbaanyagot, vagy kérd be a három legjobb referenciájukat. Ha még így sem vagy 100%-ig biztos a dolgodban, a legszimpatikusabbakkal beszélj telefonon is.

Beszélgessünk a marketingszövegeidről

Ha velem dolgozol, az első beszélgetés mindig DÍJMENTES.

Sőt, akár most azonnal foglalhatsz időpontot. Kattints a naptárra és foglalj úgy, ahogy neked kényelmes.


Szeretnél minden héten ilyen tartalmakat?

Iratkozz fel, és legalább heti egy "én írok, Te Keresel" levél menni fog az inboxodba.

Aggódnod nem kell, eszem ágában sincs spammelni, a levélszemetet én is utálom. Ha mégsem tetszik a kontent, bármikor leiratkozhatsz. De azon leszek, hogy még csak ne is gondolj erre.

Kovács Péter

hello@szovegesprofit.hu

Foglalj időpontot. (kattints)

Foglalj időpontot. (kattints)

Kapcsolódó cikkek

Add meg, hová küldhetem az e-bookot

KÉRDEZNÉL? AJÁNLATOT KÉRNÉL?

Köszönöm az érdeklődésed előre is, hálás vagyok.

Töltsd ki az alábbi űrlapot, írd meg miben segíthetek. Amint időm engedi, válaszolok…

Addig is nézz körbe a blogon, vagy hallgass bele a podcast adásokba.

Barátsággal: Kovács Peti

Egy uncsi ajánlatot világbajnok szöveggel is nehéz eladni. De ha az ajánlatod ellenállhatatlan, akkor vinni fogják, mint a cukrot! 

"KERESZTAPA AJÁNLAT INGYENES MINIKURZUS"

Nálad is csak 24 óra egy nap, de feladatból (és problémából) hegyek tornyosulnak előtted?

"profit keresel, akinek bízhatsz a tudásában?"

Őszinteség, felelősségvállalás, az adott szó betartása – jogos, ha ezeket alapból elvárod egy szövegírótól.

"ígéretekből volt elég, neked eredmény kell?"

Add meg, hová küldhetem a sablonokat