Share on facebook
Share on linkedin
Share on email

Termékleírás gyorstalpaló sikeréhes webshop tulajdonosoknak

Az elnagyolt, összecsapott és vásárló riasztó termékleírás gyakorlata rengeteg hazai webáruházat foszt meg értékes bevételektől

Pedig egy patent termékleírás ragyogóan termeli a folyamatos bevételt , akárcsak a legsegítőkészebb eladó teszi ezt egy offline boltban. Készségesen segíti az oldaladra érkező látogatót, ismerteti vele a terméked használatával járó előnyöket, eloszlatja a bizonytalanságot okozó tényezőket, majd illedelmesen megmutatja a kasszához vezető utat.

Ha rosszul esett a nyitó mondat, vagy egyszerűen csak szeretnél izgisebb eredményeket produkálni a webshopoddal, akkor görgess tovább.

Muszáj tisztán látnod, kinek is szól a terméked

Az ideális vásárlód, avagy szakzsargonnal élve a buyer persona részletes megalkotása nélkül könnyen bakot lőhetsz a webshop szövegekkel. Úgyhogy legyen a “terméklírás tuning projekt” első lépése az, hogy megválaszolod a következő kérdéseket:

  • Hány éves, hol lakik, mennyit keres, és általában hol vásárol a webáruházad látogatója?
  • Milyen személyes céljára, vágyára vagy problémájára kínál megoldást a terméked?
  • Mik azok a szempontok, amelyek alapján majd dönteni fog a vásárlásról?
  • Miért pont a Te terméked jelenti számára a lehető legjobb megoldást? Mi olyan nyújthatsz neki, amit másnál nem kap meg?
  • Ha egy barátjának mesélne a termékedről, mit mondana róla?

Szívem szerint most azt kérném, hogy állj meg az olvasással és írd össze a buyer personád most azonnal. Persze tudom, hogy jó eséllyel nem teszed meg. De erősen javaslom, hogy szakíts rá időt a közeljövőben.

Írj úgy termékleírást, mintha személyesen beszélgetnétek

Tekints úgy az online értékesítésre, mintha személyesen beszélgetnél egy érdeklődővel a boltodban. Nincs más dolgod, mint emberi nyelven szólni hozzá, ahogyan azt személyesen is tennéd.

Képzeld csak el a szituációt, például hogyan szólítanád meg? Tegeznéd vagy magáznád? Milyen előnyöket emelnél ki a termékeddel kapcsolatban? Mit mondanál, hogy elnyerd a bizalmát? Mit kérdezne ő?

A termékleírás egyfajta empátia torna. Képzeld bele magad a fenti helyzetbe, és máris sínen leszel.

Terméklírás készítésekor rég nem csak a tulajdonságokat emeljük ki

Ha egy hűtőszekrény termékoldalán a 226 kWh teljesítményt emeled ki, az önmagában nem sokat mond egy átlag felhasználónak. De ha csavarsz egyet a dolgon, máris érdekesebb lesz.

Mondhatod azt például, hogy a 226 kWh teljesítmény segít hidegen tartani az esti meccsre behűtött söröket a legforróbb nyári napokon is, vagy a takarékos energiafelhasználással egy havi nagybevásárlás árát segít megtakarítani.

Mindjárt más, nem igaz? Pedig nem csináltam mást, mint a termék egy tulajdonsága mellé odapakoltam egy előnyt. Ha csak ennyit megteszel, máris szintekkel lesz kelendőbb az online boltod kínálata. Úgy, ahogyan a következő hűtőnél:

Építs a vásárló képzelő erejére

Számos kísérlet bebizonyította, hogy a kézbe vehető és kipróbálható termékeket nagyobb eséllyel veszik meg. Viszont online értékesítésnél ez nem játszik, úgyhogy áthidaló megoldásra van szükség.

Jobb híján el kell érned, hogy az érdeklődő elképzelje magát a termék használata közben. Ehhez a videó is hatásos eszköz, de egy-egy ütős szöveggel is csodákat művelhetsz. Ha szeretnéd egy kicsit megmasszírozni a vevő képzelő erejét, akkor indítsd a termékleírást a következő szavakkal:

  • Képzelje el, ahogy…”
  • Gondoljon bele, amikor…”
  • Lássa maga előtt, ahogyan…”

Ezután pedig fesd le az a vágyott jövőképet, amit a vásárló átélhet a terméked használatával. Használj leíró és pozitív töltetű szavakat és láttass vele egy olyan helyzetet, amire legbelül olyannyira vágyik.

Ezzel a technikával hatékonyan pótolhatod a kipróbálás lehetőségének a hiányát, aminek a hatására a terméklírások eredményessége meredeken emelkedni fog.

Használj szellős, átlátható elrendezést a termékleíráshoz

Kismillió alkalommal bizonyítást nyert , hogy az emberek scannelve olvasnak online szövegeket. Vagyis először nagyvonalakban átfutják a címszavakat és csakis akkor olvasnak tovább, ha kíváncsiak a részletekre.

Vagyis egy zsúfolt, összehányt és összefolyó termékleírás ordas nagy öngólt jelent. A hírlevél íráshoz hasonlóan kiemelések, elválasztások, két-három soronként leütött Enterek és vázlatos szerkesztés hiányában szinte esélyed sem lesz figyelmet generálni.

Alapozd meg a bizalmat vásárlói visszajelzésekkel

Nyárestéken a vízparton korzózva gyakori látvány, hogy míg egy-egy vendéglátóhely kong az ürességtől, a szomszédban minden asztal zsúfolásig tele. A legjobb az, hogy ismeretlenül Te is az utóbbit választanád, mégpedig a társadalmi bizonyíték elve miatt.

Tudtad, hogy az online vásárlók 87%-a először megnézi a termék visszajelzéseket, mielőtt a „vásárlás” gombra kattintana? Na és azt, hogy a webáruház látogatók 88%-a legalább annyira bízik a felhasználói véleményekben, mint a személyes ajánlásokban?

A „social proofok”, vagyis a társadalmi bizonyítékként szolgáló visszajelzések elképesztően jól működnek. Minél többet lát belőlük a látogató, annál inkább ezt gondolja: “ha másnak bejött, talán én sem veszítek rajta”.

Szóval, kérj be minél több értékelést a korábbi vevőktől, majd jelenítsd meg őket a termékoldalakon. Brutálisan működik!

Használj kulcsszavakat a kedvezőbb organikus helyekért

Végezetül egy szimpla SEO tipp, hogy sikerüljön bezsákolnod némi extra organikus forgalmat. A termékleírásodba csempészd be néhány alkalommal a terméked megnevezését. Ha például

  • fogkefét árulsz, akkor a “fogkefe” szót;
  • horkolásgátlós webshopnál a “horkolás” kifejezést;
  • nem folytatom, úgyis érted.

Nem egy nagy cucc, csodákat sem kell tőle várni, ugyanakkor hosszú távon termelni fog egy adagnyi beeső látogatót. Hiba volna nem élni vele.

Összegzés

A termékleírások finomra csiszolása az egyik legkirályabb dolog, ami a webshopoddal történhet. Azonnali megtérülést hoz, ráadásul költened sem kell rá.

Kivéve, ha profi szakemberre szeretnéd bízni a dolgot. Akkor viszont keress meg, és beszéljünk róla.


Kapcsolódó cikkek