Szia,
épp most vettem fel egy podcast adást.
Gyorsan ment, maradt még fél órám, gondoltam gyorsan írok neked, mielőtt szaladok a feleségemhez a szokásos esti sétára.
Ahogy jöttem befelé a stúdióba, elkapott a nosztalgia.
Itt az Üllői 55. alatt 2 éve ilyenkor pezsgett az élet. Ha bejöttél egy csütörtök délután, helyet alig találtál, a kávégép mellett ment a brainstorming. Élt a hely, na!
Hogy mi maradt ebből mára?
Egy embert láttam dolgozni a közösségi térben. A Minner irodában még láttam a fényeket, de nagyjából ennyi. Szomorú, de ne picsogjunk rajta, inkább tanuljunk belőle?
A „Hogyan veszítsünk el egy pasit 10 nap alatt” c. film megnézésére még Kate Hudson se tudott volna rávenni fénykorában. De ma tök jó apropó lesz nekünk, hogy a Te businessed ne jusson hasonló sorsra, mint az egykoron szebb napokat látott iroda.
Szóval, hogyan veszíts el egy ügyfelet…
- 10 másodperc alatt?
Ilyen rövid idő alatt akkor tudsz elbukni bárkit, ha nem tudsz elég érdekesen kommunikálni. Ha nem kelted fel a figyelmét.
Megoldás: Használj erős címsorokat, nyitó mondatokat. Fogalmazz bátran, érdekesen. A marketingben nem jó Svájcnak lenni. Mondj A-t vagy B-t, bátran önazonosan.
- 10 perc alatt?
Itt már megvan a figyelem, de aztán megbicsaklik a dolog. Az esetek többségében, mert nem elég erős a bizalom. Ha a vásárlóerő megvan, az igény nyilvánvaló, akkor csak a bizalmatlanság lehet a ludas.
Megoldás: Ne hagyj szemernyi kérdőjelet sem. Mutass ajánlásokat, adj garanciát, mutasd be a szolgáltatás menetét és kínálj olyat, amit hülyeség visszautasítani.
- 10 nap alatt?
Klasszikus esete annak, amikor nem teljesíted, amit ígértél. Szívás, mert ezzel a reputációd eshet és ennek gyorsan híre mehet. Legjobb tehát megelőzni.
Megoldás: Ne ígérj össze fűt-fát. Eladni nemcsak azzal lehet, ha tupírozod az előnyöket. A hazug marketingszöveg szerzőjét előbb utolérik, mint a sánta kutyát.
- 10 hónap alatt?
Ilyen akkor van, amikor elhanyagolod az ügyfelet. Nem foglalkozol vele eleget, erre lecsapják a kezedről. Pedig egy-egy telefon, „mi a helyzet” email, brainstorming melegen tartja a kapcsolatot.
Megoldás: Törődj az ügyfelekkel, közben pedig fejlődj. Kínálj olyan extrát, hogy hozzád akarják láncolni magukat.
Na elindulok lassan, mert ha kések, akkor egy feleséget veszítek el, nem ügyfelet.
Vigyázz az ügyfeleidre, a potenciális új vevőket pedig nyerd meg magadnak olyan kommunikációval, amit a konkurencia ha megfeszül, se tud utánozni.
Ez csak akkor lehetséges, ha önazonos maradsz. Hajrá!
Tudod, a marketingszövegírás a vevőid nyelvén az igazi!
Peti