Szia,
tudom-tudom, nem éppen szokványos a mai tárgymező.
A világért sem a nyugalmad megzavarása volt az elképzelés. Konstruktívabb céljaim vannak a témával.
(Mielőtt elfelejtem, ezt majd hallgasd meg.)
De vissza a mai témánkhoz…
Történt, hogy pár hete egy üzleti workshopon a „mi csesz fel a szakmádban?” kérdésről ment a diskurzus. Valami elképesztően klassz beszélgetés kerekedett ki a dologból.
Panaszkodásból, ventilálásból nem várt felismerések születtek.
Mindenki szájtátva hallgatta a másikat.
Olyan dolgokat tudtam meg hidegburkolásról, kertépítésről, coachingról, hogy csak néztem. Mélyebb tudás jött át, mint a polkorrekt weboldalakról és LinkedIn / Facebook posztokból.
Tesztelgettem saját ügyfeleken is a dolgot. Működik!
Úgyhogy bátran merem javasolni:
Kommunikáld transzparensen az érdeklődőidnek azt,
ami felcsesz a szakmádon belül!
Mit nyersz ezzel?
- Különbözni fogsz a besz@ri versenytársaktól, akik félnek önazonosan kommunikálni.
- Ventilálhatsz egy nagyot, ami felszabadító érzés.
- Csak olyanokkal fogsz dolgozni, akik hasonló értékrenden vannak.
- Ezért neked lesznek a legjobb ügyfeleid.
- És nem Olcsó Jánosokkal kell szenvedned, akikkel csak a szívás van.
„Oké, de hol és hogyan kommunikáljam ezt szofisztikáltan?” – kiváló a kérdés, mégse legyen az ember suttyó. Pláne, ha nem muszáj.
Kezdjük a „hogyan” kérdéssel, egy minta formulán keresztül:
„Nem engem keresel / Nem fog működni a közös munka,
- ha azt gondolod, [tipikus tévhit, ami felidegesít az ügyfeleknél];
- ha szerinted [ügyfél hülyeség, aminek semmi valóságalapja nincs];
- ha olyannal szeretnél dolgozni, aki [trend a piacodon, amivel nem értesz egyet].”
Mutatom egy példán keresztül:
Nem én leszek az embered a hírleveleid szövegezéséhez,
- ha azt gondolod, a marketingszöveg szépirodalom, a bevétel meg majd jön valahogy;
- ha szerinted a szöveg neked, és nem a vevőidnek kell, hogy tetszen;
- ha olyannal szeretnél dolgozni, akinek egész álló nap a közösségi médiában van ideje okoskodni.
Ez csak egy minta, szobrászkodj vele úgy, ahogy neked komfortos.
A „hol” kérdésben az a jó, hogy ennél is egyszerűbb…
Értékesítési oldalon, közösségi média posztokban, ügyfél konzin, tárgyalás után küldött preziben, hírlevélben stb. egyaránt helye lehet egy ilyen állásfoglalásnak.
Félni pedig nem kell tőle.
Ahogy nemrég tanultam, a „nem” a világ 2. legszebb szava.
Plusz a vevők amúgyis jobban akarják azokat, akik nem dolgoznak mindenkinek!
Tudod, a szövegírás a vevőid nyelvén az igazi!
Peti