Szia,
gondolkodtĂĄl-e mĂĄr azon, miben hasonlĂt a hivatĂĄsod a hobbidhoz?
TalĂĄn mĂ©g nem mondtam, de nekem (a futĂĄs Ă©s az orszĂĄgĂști kerĂ©kpĂĄr mellett) a horgĂĄszat gyerekkorom Ăłta nagy szerelem. MĂșlt pĂ©nteken pont azĂ©rt nem ment hĂrlevĂ©l, mert a szokĂĄsos nyĂĄri tĂșra zajlott a mesĂ©s ĂlbĆi-horgĂĄsztĂł környezetĂ©ben.
Ott esett le, mennyi pårhuzam van marketing és horgåszat között.
Ezeket szeretnĂ©m most megosztani veledâŠ
- Halak Ă©s ĂŒgyfelek közti hasonlĂłsĂĄgok
BocsĂĄnat a furcsa összehasonlĂtĂĄsĂ©rt. De ahogy a nagytestƱ pontyok is felcsipegetik, ami megtetszik nekik, pont Ășgy vĂĄsĂĄrolnak az emberek is.
AztĂĄn egy-egy âcsipegetĂ©senâ rajta vesznek, Ă©s onnantĂłl gyanakvĂłbbĂĄ vĂĄlnak.
MĂĄr nem mondanak csak Ășgy igent minden szir-sz@r ajĂĄnlatra, mĂ©g az email cĂmĂŒket sem adjĂĄk meg a legbĂ©nĂĄbb csaliötletekĂ©rt cserĂ©be.
Ezért kell folyamatosan innovålni, figyelni a piac igényeit és nem leragadni annål, ami 2 éve mƱködött, de ma teljességgel hatåstalan.
- A legjobb vevĆk sokkal közelebb vannak, mint gondolnĂĄd
Napokig nĂ©ztem, ahogy a sporttĂĄrsak mĂ©regdrĂĄga etetĆhajĂłval kĂŒldik be a kajĂĄt 150 mĂ©teres tĂĄvolsĂĄgba alig Ă©szrevehetĆ eredmĂ©nnyel.
Mi viszont rĂĄjöttĂŒnk, hogy a 10+-os halak a partmenti sĂĄvban bĂłklĂĄsznak. FaĂ©k egyszerƱ felszerelĂ©ssel hĂșztuk a nagyhalakat, az etetĆhajĂłs sporik csak rĂĄgtĂĄk a kefĂ©t.
TanulsĂĄg?
A potenciĂĄlis vevĆk közelebb vannak, mint gondolnĂĄd.
Ćk a mostani legjobb vĂĄsĂĄrlĂĄĂłid barĂĄtai, ĂŒzleti partnerei, ismerĆsei. Mindössze annyi a dolgod, hogy kĂ©rsz hozzĂĄjuk ajĂĄnlĂĄst, majd megeresztesz egy âismerjĂŒk meg egymĂĄstâ felĂŒtĂ©sƱ telefont.
Filléres dolog, cserébe sokkal könnyebb, és egyszerƱbb is.
- Mi a marketing Ă©s mi az Ă©rtĂ©kesĂtĂ©s?
Ha sok halat szeretnĂ©l fogni, ki kell alakĂtanod egy âetetĂ©stâ. Ez a marketing.
CĂ©l, hogy az ajĂĄnlatod (=horgod) közelĂ©be csĂĄbĂtsd az Ă©rdeklĆdĆket. Mintha lĂĄngosos bĂłdĂ©t vinnĂ©l BalatonkenesĂ©n Ă©s azt akarnĂĄd, hogy elĆtted kĂgyĂłzzon a farkasĂ©hes tömeg.
A horog vĂ©gĂ©n felkĂnĂĄlt csali pedig az Ă©rtĂ©kesĂtĂ©s. Annyi kĂŒlönbsĂ©ggel, hogy ideĂĄlis esetben ez nem okoz fĂĄjdalmat a vevĆidnek.
A kettĆ egyĂŒtt mƱködik igazĂĄn!
HatĂ©kony sales nĂ©lkĂŒl a marketing csak ablakon kidobott pĂ©nz, marketing nĂ©lkĂŒl pedig nem lesz, akinek Ă©rtĂ©kesĂthetsz.
- lĂ©pĂ©s: GyƱjts az ajĂĄnlatod körĂ© minĂ©l több Ă©rdeklĆdĆt.
- lépés: Dobj be egy ellenållhatatlan ajånlatot, amire könnyen råharapnak.
Tudod, a szövegĂrĂĄs a vevĆid nyelvĂ©n az igazi!
Peti