Szia,

gondolkodtál-e már azon, miben hasonlít a hivatásod a hobbidhoz?

Talán még nem mondtam, de nekem (a futás és az országúti kerékpár mellett) a horgászat gyerekkorom óta nagy szerelem. Múlt pénteken pont azért nem ment hírlevél, mert a szokásos nyári túra zajlott a mesés Ölbői-horgásztó környezetében.

Ott esett le, mennyi párhuzam van marketing és horgászat között.

Ezeket szeretném most megosztani veled…

Bocsánat a furcsa összehasonlításért. De ahogy a nagytestű pontyok is felcsipegetik, ami megtetszik nekik, pont úgy vásárolnak az emberek is.

Aztán egy-egy „csipegetésen” rajta vesznek, és onnantól gyanakvóbbá válnak.

Már nem mondanak csak úgy igent minden szir-sz@r ajánlatra, még az email címüket sem adják meg a legbénább csaliötletekért cserébe.

Ezért kell folyamatosan innoválni, figyelni a piac igényeit és nem leragadni annál, ami 2 éve működött, de ma teljességgel hatástalan.

Napokig néztem, ahogy a sporttársak méregdrága etetőhajóval küldik be a kaját 150 méteres távolságba alig észrevehető eredménnyel.

Mi viszont rájöttünk, hogy a 10+-os halak a partmenti sávban bóklásznak. Faék egyszerű felszereléssel húztuk a nagyhalakat, az etetőhajós sporik csak rágták a kefét.

Tanulság?

A potenciális vevők közelebb vannak, mint gondolnád.

Ők a mostani legjobb vásárláóid barátai, üzleti partnerei, ismerősei. Mindössze annyi a dolgod, hogy kérsz hozzájuk ajánlást, majd megeresztesz egy „ismerjük meg egymást” felütésű telefont.

Filléres dolog, cserébe sokkal könnyebb, és egyszerűbb is.

Ha sok halat szeretnél fogni, ki kell alakítanod egy „etetést”. Ez a marketing.

Cél, hogy az ajánlatod (=horgod) közelébe csábítsd az érdeklődőket. Mintha lángosos bódét vinnél Balatonkenesén és azt akarnád, hogy előtted kígyózzon a farkaséhes tömeg.

A horog végén felkínált csali pedig az értékesítés. Annyi különbséggel, hogy ideális esetben ez nem okoz fájdalmat a vevőidnek.

A kettő együtt működik igazán!

Hatékony sales nélkül a marketing csak ablakon kidobott pénz, marketing nélkül pedig nem lesz, akinek értékesíthetsz.

  1. lépés: Gyűjts az ajánlatod köré minél több érdeklődőt.
  2. lépés: Dobj be egy ellenállhatatlan ajánlatot, amire könnyen ráharapnak.

Tudod, a szövegírás a vevőid nyelvén az igazi!

Peti

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük