Szia,
gondolkodtál-e már azon, miben hasonlít a hivatásod a hobbidhoz?
Talán még nem mondtam, de nekem (a futás és az országúti kerékpár mellett) a horgászat gyerekkorom óta nagy szerelem. Múlt pénteken pont azért nem ment hírlevél, mert a szokásos nyári túra zajlott a mesés Ölbői-horgásztó környezetében.
Ott esett le, mennyi párhuzam van marketing és horgászat között.
Ezeket szeretném most megosztani veled…
- Halak és ügyfelek közti hasonlóságok
Bocsánat a furcsa összehasonlításért. De ahogy a nagytestű pontyok is felcsipegetik, ami megtetszik nekik, pont úgy vásárolnak az emberek is.
Aztán egy-egy „csipegetésen” rajta vesznek, és onnantól gyanakvóbbá válnak.
Már nem mondanak csak úgy igent minden szir-sz@r ajánlatra, még az email címüket sem adják meg a legbénább csaliötletekért cserébe.
Ezért kell folyamatosan innoválni, figyelni a piac igényeit és nem leragadni annál, ami 2 éve működött, de ma teljességgel hatástalan.
- A legjobb vevők sokkal közelebb vannak, mint gondolnád
Napokig néztem, ahogy a sporttársak méregdrága etetőhajóval küldik be a kaját 150 méteres távolságba alig észrevehető eredménnyel.
Mi viszont rájöttünk, hogy a 10+-os halak a partmenti sávban bóklásznak. Faék egyszerű felszereléssel húztuk a nagyhalakat, az etetőhajós sporik csak rágták a kefét.
Tanulság?
A potenciális vevők közelebb vannak, mint gondolnád.
Ők a mostani legjobb vásárláóid barátai, üzleti partnerei, ismerősei. Mindössze annyi a dolgod, hogy kérsz hozzájuk ajánlást, majd megeresztesz egy „ismerjük meg egymást” felütésű telefont.
Filléres dolog, cserébe sokkal könnyebb, és egyszerűbb is.
- Mi a marketing és mi az értékesítés?
Ha sok halat szeretnél fogni, ki kell alakítanod egy „etetést”. Ez a marketing.
Cél, hogy az ajánlatod (=horgod) közelébe csábítsd az érdeklődőket. Mintha lángosos bódét vinnél Balatonkenesén és azt akarnád, hogy előtted kígyózzon a farkaséhes tömeg.
A horog végén felkínált csali pedig az értékesítés. Annyi különbséggel, hogy ideális esetben ez nem okoz fájdalmat a vevőidnek.
A kettő együtt működik igazán!
Hatékony sales nélkül a marketing csak ablakon kidobott pénz, marketing nélkül pedig nem lesz, akinek értékesíthetsz.
- lépés: Gyűjts az ajánlatod köré minél több érdeklődőt.
- lépés: Dobj be egy ellenállhatatlan ajánlatot, amire könnyen ráharapnak.
Tudod, a szövegírás a vevőid nyelvén az igazi!
Peti