Szia,
mĂșlt hĂ©ten a SzeretĂŒnk Zala csapatĂĄval beszĂ©lgettĂŒnk a szövegĂrĂĄsrĂłl. Arra kĂ©rtek, mondjak okosakat, hogy nekik könnyebb legyen jĂłt Ărni.
Ami TĂ©ged Ă©rint, az egy a rĂ©szĂŒkrĆl elhangzĂł kĂ©rdĂ©s. Amit bĂĄr virĂĄgnyelven tettek fel, a lĂ©nyege ez:
âHogyan Ărjak k@rva jĂł szövegeket?
Olyanokat, amitĆl könnybe lĂĄbadnak a szemek, amitĆl libabĆrösek lesznek az emberek?â
Azt gyanĂtom, neked is piszkĂĄlja a fantĂĄziĂĄd a kĂ©rdĂ©s. Kinek nem?
PlĂĄne, mivel varĂĄzspirula szerƱ megoldĂĄs nem lĂ©tezik rĂĄ. De olyan mĂłdszerek / praktikĂĄk akadnak, amikkel közelebb kerĂŒlhetsz a rockstar copywriter stĂĄtuszhoz.
Ma pedig megosztom veled a 3 kedvencemetâŠ
Szóval, mikor lesznek k@rva jók a szövegeid?
- Akkor, ha Ă©rzĂ©kletesen Ărsz
Szöveggel eladni azért nehéz, mert tudod az ember kezébe adni a terméket, hogy próbålja ki. De azt megcsinålhatod, hogy több érzékszervére is hatsz a szövegeiddel.
Ezt Ă©rtettem az Ă©rzĂ©kletes ĂrĂĄs alatt.
Ha nem azt mondod egy parfĂŒmrĆl, hogy kellemes.
Hanem azt, hogy Ă©desebb a csokolĂĄdĂ©nĂĄl, ĂŒdĂ©bb egy mĂĄjusi fuvallatnĂĄl Ă©s nĆiesebbnek Ă©rezheted magam a hatĂĄsĂĄra, mint Monica Bellucci.
A k@rva jĂł szövegekben hemzsegnek az odaillĆ jelzĆk. Ătadva egy lĂĄtvĂĄnyt, Ă©rzĂ©keltetve egy hangzĂĄst, közvetĂtve egy illatot vagy Ăzt. HasznĂĄld Ćket Te is!
- Akkor, ha szemlĂ©letesen Ărsz
Nincs mĂĄs dolgod, mint többször hasznĂĄlni ezt a szerkezetet: âolyan, mintâŠâ
A hasonlatok Ă©s metaforĂĄk segĂtsĂ©gĂ©vel nehezen Ă©rthetĆ vagy dög unalmas dolgoknak is Ă©rdekes szĂnezetet adhatsz. MĂ©g jobb, ha ezt a vevĆid szĂłhasznĂĄlatodhoz igazĂtod.
Mondok egy példåt:
âHelyesĂrĂĄsi hibĂĄt hagyni egy Ă©rtĂ©kesĂtĂ©si levĂ©lben ugyanolyan arcpirĂtĂłan ciki, mint vĂ©letlenĂŒl SMS-t Ărni az exednek hajnali 2-kor rĂ©szegen.â
Ezt tolnĂĄm egy posztban, ha mondjuk vĂ©gzĆs egyetemistĂĄknak adnĂ©k el szakdolgozatĂrĂĄs felkĂ©szĂtĂ©st.
- Akkor, ha bĂĄtran Ărsz
Sok szöveg azért nem mƱködik, mert semlegesebb, mint Svåjc.
Ami azĂ©rt baj, mert nem vĂĄlt ki Ă©rzelmeket. Holott a vĂĄsĂĄrlĂĄsi döntĂ©sek Ă©rzelmi Ășton szĂŒletnek. MĂ©g akkor is, ha utĂłlag megracionalizĂĄljuk Ćket.
Ărd le bĂĄtran azt, amit a kollĂ©gĂĄidnak ki mersz mondani. VĂĄllald azt, amit gondolsz a szakmĂĄd egy-egy kulcskĂ©rdĂ©sĂ©ben.
Jajj, hogy lesz majd, akinek ez nem tetszik?
Olyan mindig lesz. Ne zavarjon és ne is nyomaszd magad megfelelési kényszerrel.
Hisz most is egy szakmai hĂrlevelet olvasol. Tuti, hogy alĂĄzatos vagy Ă©s folyamatosan fejleszted magad. Ăgyhogy tessĂ©k szĂ©pen bĂzni magadban Ă©s bĂĄtran Ărni!
Peti