Szia,

múlt héten a Szeretünk Zala csapatával beszélgettünk a szövegírásról. Arra kértek, mondjak okosakat, hogy nekik könnyebb legyen jót írni.

Ami Téged érint, az egy a részükről elhangzó kérdés. Amit bár virágnyelven tettek fel, a lényege ez:

Hogyan írjak k@rva jó szövegeket?
Olyanokat, amitől könnybe lábadnak a szemek, amitől libabőrösek lesznek az emberek?”

Azt gyanítom, neked is piszkálja a fantáziád a kérdés. Kinek nem?

Pláne, mivel varázspirula szerű megoldás nem létezik rá. De olyan módszerek / praktikák akadnak, amikkel közelebb kerülhetsz a rockstar copywriter státuszhoz.

Ma pedig megosztom veled a 3 kedvencemet…

Szóval, mikor lesznek k@rva jók a szövegeid?

Szöveggel eladni azért nehéz, mert tudod az ember kezébe adni a terméket, hogy próbálja ki. De azt megcsinálhatod, hogy több érzékszervére is hatsz a szövegeiddel.

Ezt értettem az érzékletes írás alatt.

Ha nem azt mondod egy parfümről, hogy kellemes.

Hanem azt, hogy édesebb a csokoládénál, üdébb egy májusi fuvallatnál és nőiesebbnek érezheted magam a hatására, mint Monica Bellucci.

A k@rva jó szövegekben hemzsegnek az odaillő jelzők. Átadva egy látványt, érzékeltetve egy hangzást, közvetítve egy illatot vagy ízt. Használd őket Te is!

Nincs más dolgod, mint többször használni ezt a szerkezetet: „olyan, mint…”

A hasonlatok és metaforák segítségével nehezen érthető vagy dög unalmas dolgoknak is érdekes színezetet adhatsz. Még jobb, ha ezt a vevőid szóhasználatodhoz igazítod.

Mondok egy példát:

„Helyesírási hibát hagyni egy értékesítési levélben ugyanolyan arcpirítóan ciki, mint véletlenül SMS-t írni az exednek hajnali 2-kor részegen.”

Ezt tolnám egy posztban, ha mondjuk végzős egyetemistáknak adnék el szakdolgozatírás felkészítést.

Sok szöveg azért nem működik, mert semlegesebb, mint Svájc.

Ami azért baj, mert nem vált ki érzelmeket. Holott a vásárlási döntések érzelmi úton születnek. Még akkor is, ha utólag megracionalizáljuk őket.

Írd le bátran azt, amit a kollégáidnak ki mersz mondani. Vállald azt, amit gondolsz a szakmád egy-egy kulcskérdésében.

Jajj, hogy lesz majd, akinek ez nem tetszik?

Olyan mindig lesz. Ne zavarjon és ne is nyomaszd magad megfelelési kényszerrel.

Hisz most is egy szakmai hírlevelet olvasol. Tuti, hogy alázatos vagy és folyamatosan fejleszted magad. Úgyhogy tessék szépen bízni magadban és bátran írni!

Peti

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük