fbpx

đŸ”„Akarsz könnybe lĂĄbadt szemeket a szövegeidtƑl?

Szia,

mĂșlt hĂ©ten a SzeretĂŒnk Zala csapatĂĄval beszĂ©lgettĂŒnk a szövegĂ­rĂĄsrĂłl. Arra kĂ©rtek, mondjak okosakat, hogy nekik könnyebb legyen jĂłt Ă­rni.

Ami TĂ©ged Ă©rint, az egy a rĂ©szĂŒkrƑl elhangzĂł kĂ©rdĂ©s. Amit bĂĄr virĂĄgnyelven tettek fel, a lĂ©nyege ez:

„Hogyan Ă­rjak k@rva jĂł szövegeket?
Olyanokat, amitƑl könnybe lĂĄbadnak a szemek, amitƑl libabƑrösek lesznek az emberek?”

Azt gyanítom, neked is piszkålja a fantåziåd a kérdés. Kinek nem?

PlĂĄne, mivel varĂĄzspirula szerƱ megoldĂĄs nem lĂ©tezik rĂĄ. De olyan mĂłdszerek / praktikĂĄk akadnak, amikkel közelebb kerĂŒlhetsz a rockstar copywriter stĂĄtuszhoz.

Ma pedig megosztom veled a 3 kedvencemet


Szóval, mikor lesznek k@rva jók a szövegeid?

  • Akkor, ha Ă©rzĂ©kletesen Ă­rsz

Szöveggel eladni azért nehéz, mert tudod az ember kezébe adni a terméket, hogy próbålja ki. De azt megcsinålhatod, hogy több érzékszervére is hatsz a szövegeiddel.

Ezt értettem az érzékletes írås alatt.

Ha nem azt mondod egy parfĂŒmrƑl, hogy kellemes.

Hanem azt, hogy Ă©desebb a csokolĂĄdĂ©nĂĄl, ĂŒdĂ©bb egy mĂĄjusi fuvallatnĂĄl Ă©s nƑiesebbnek Ă©rezheted magam a hatĂĄsĂĄra, mint Monica Bellucci.

A k@rva jĂł szövegekben hemzsegnek az odaillƑ jelzƑk. Átadva egy lĂĄtvĂĄnyt, Ă©rzĂ©keltetve egy hangzĂĄst, közvetĂ­tve egy illatot vagy Ă­zt. HasznĂĄld Ƒket Te is!

  • Akkor, ha szemlĂ©letesen Ă­rsz

Nincs mĂĄs dolgod, mint többször hasznĂĄlni ezt a szerkezetet: „olyan, mint
”

A hasonlatok Ă©s metaforĂĄk segĂ­tsĂ©gĂ©vel nehezen Ă©rthetƑ vagy dög unalmas dolgoknak is Ă©rdekes szĂ­nezetet adhatsz. MĂ©g jobb, ha ezt a vevƑid szĂłhasznĂĄlatodhoz igazĂ­tod.

Mondok egy példåt:

„HelyesĂ­rĂĄsi hibĂĄt hagyni egy Ă©rtĂ©kesĂ­tĂ©si levĂ©lben ugyanolyan arcpirĂ­tĂłan ciki, mint vĂ©letlenĂŒl SMS-t Ă­rni az exednek hajnali 2-kor rĂ©szegen.”

Ezt tolnĂĄm egy posztban, ha mondjuk vĂ©gzƑs egyetemistĂĄknak adnĂ©k el szakdolgozatĂ­rĂĄs felkĂ©szĂ­tĂ©st.

  • Akkor, ha bĂĄtran Ă­rsz

Sok szöveg azért nem mƱködik, mert semlegesebb, mint Svåjc.

Ami azĂ©rt baj, mert nem vĂĄlt ki Ă©rzelmeket. Holott a vĂĄsĂĄrlĂĄsi döntĂ©sek Ă©rzelmi Ășton szĂŒletnek. MĂ©g akkor is, ha utĂłlag megracionalizĂĄljuk Ƒket.

Írd le bĂĄtran azt, amit a kollĂ©gĂĄidnak ki mersz mondani. VĂĄllald azt, amit gondolsz a szakmĂĄd egy-egy kulcskĂ©rdĂ©sĂ©ben.

Jajj, hogy lesz majd, akinek ez nem tetszik?

Olyan mindig lesz. Ne zavarjon és ne is nyomaszd magad megfelelési kényszerrel.

Hisz most is egy szakmai hĂ­rlevelet olvasol. Tuti, hogy alĂĄzatos vagy Ă©s folyamatosan fejleszted magad. Úgyhogy tessĂ©k szĂ©pen bĂ­zni magadban Ă©s bĂĄtran Ă­rni!

Peti

Szeretnél minden héten ilyen tartalmakat?

Iratkozz fel, és legalåbb heti egy "én írok, Te Keresel" levél menni fog az inboxodba.

Aggódnod nem kell, eszem ågåban sincs spammelni, a levélszemetet én is utålom. Ha mégsem tetszik a kontent, bårmikor leiratkozhatsz. De azon leszek, hogy még csak ne is gondolj erre.

KovĂĄcs PĂ©ter

hello@szovegesprofit.hu

Foglalj idƑpontot. (kattints)

Foglalj idƑpontot. (kattints)

KapcsolĂłdĂł cikkek

Add meg, hovĂĄ kĂŒldhetem az e-bookot

KÉRDEZNÉL? AJÁNLATOT KÉRNÉL?

Köszönöm az Ă©rdeklƑdĂ©sed elƑre is, hĂĄlĂĄs vagyok.

Töltsd ki az alĂĄbbi Ʊrlapot, Ă­rd meg miben segĂ­thetek. Amint idƑm engedi, vĂĄlaszolok


Addig is nézz körbe a blogon, vagy hallgass bele a podcast adåsokba.

BarĂĄtsĂĄggal: KovĂĄcs Peti

Egy uncsi ajånlatot vilågbajnok szöveggel is nehéz eladni. De ha az ajånlatod ellenållhatatlan, akkor vinni fogjåk, mint a cukrot! 

"KERESZTAPA AJÁNLAT INGYENES GYORSTALPALÓ"

NĂĄlad is csak 24 Ăłra egy nap, de feladatbĂłl (Ă©s problĂ©mĂĄbĂłl) hegyek tornyosulnak elƑtted?

"profit keresel, akinek bĂ­zhatsz a tudĂĄsĂĄban?"

ƐszintesĂ©g, felelƑssĂ©gvĂĄllalĂĄs, az adott szĂł betartĂĄsa – jogos, ha ezeket alapbĂłl elvĂĄrod egy szövegĂ­rĂłtĂłl.

"Ă­gĂ©retekbƑl volt elĂ©g, neked eredmĂ©ny kell?"

Add meg, hovĂĄ kĂŒldhetem a sablonokat