Szia,
ritkán pozitív élmény, ha szakítanak veled.
Fájni tud mentálisan, érzelmileg, anyagilag. Amikor elmegy egy ügyfél, akaratlanul kiesik a bevételed egy része. Szívás, keserű pirula, rosszabb esetben sárdobálással nehezítve.
De nem tragédia!
Hanem az üzlet természetes velejárója. Ügyfelek jönnek-mennek, ezt el kell fogadni.
Úgyhogy nem előkeresni a szakítós-mackónadrágot és a sebeket nyalogatva adni a sértődöttet. Van célravezetőbb hozzáállás.
Mutatom a pilléreit…
- Nem biztos, hogy a Te hibád
Lehet, hogy az ügyfél körülményei változtak, vagy alád ígértek árban. De ha Te hibáztál, akkor se dőlj a kardodba! Tanulj belőle és lépj tovább. Legközelebb figyelj oda jobban!
- Úgyis lesz másik
Gál Kristóf egyik képzésén hallottam a vákuum effektusról. Egyik nagy ügyfelemnek pont kifelé állt a rúdja.
El is ment. Aztán 2 nap múlva jött helyette másik, aki többet fizetett, és még a véremet se szívta. Gondolj Te is a vákuum effektre, mert a felszabadult kapacitást idővel kitölti egy újabb kliens.
- Tanulj, fejlődj, innoválj
Apropó, tanulj! Ha nem fejlődsz és alapnak veszed a szerződés állományod, csúnyán pofon vághat az élet. Vagy egy elégedetlen ügyfél.
- Tarts új vevőket a puskacsőben
Marketingezz, építsd az üzleti kapcsolataidat, legyen kiáramlás. Ha mindig van új érdeklődőd a láthatáron, kevésbé fogod bánni, ha egy-egy vevő szélnek ered.
- Te is válj meg a rossz ügyfelektől
Hiszek a „hasonló hasonlót” vonz dologban. A kákán is csomót kereső suttyóktól azért kell megválni, hogy a helyükre minőségibb klientúra léphessen.
Mert ha folyamatosan fejlődsz, jobbá válsz és eszerint árazol, egyre jobb ügyfelekkel dolgozol együtt.
Legyen ez a végszó mára…
Peti