Szia,

állítom, hogy a hazai marketing ügynökségek gyakorlatában sok minden kifogásolható. Tipikus példa erre, amikor a 360 fokos marketing fontosságáról kommunikálnak.

Lényege, hogy minden lehetséges felületen kommunikálnod kell, különben nem fogsz profitot termelni.

Ebben a levélben elmondom, miért nem értek egyet vele. Másrészt, hogy ne csak fikázásról szóljon az email, adok egy – szerintem – eredményesebb megközelítést, amivel jobban jársz…

Szóval, miért tartom hülyeségnek a 360 fokos marketing gondolatát?

Tiszta feleslegesen.

„Jajj, ha nem vagyok ott minden social media platformon (is), akkor cseszhetem?”

Dehogy. Biztosítási ügynökök, privát orvosok szoktak így a félelemérzetre apellálni. Viszont marketing döntéseket nem tanácsos így meghozni.

Gondolj egy brandre, akinek használod a termékét / szolgáltatását.

Azután választottad őket, miután Facebookon, TikTokon, Youtubeon, Instán, emailen, Pinteresten, Twitteren, podcasten, LinkedInen és még a nyomtatott sajtóban is meggyőztek?

Kötve hiszem!

Ki az egyetlen, akinek megéri, ha a felsorolt platformok mindegyikén kommunikálsz?

Nyilván a marketing ügynökségnek, akik mindenhez értenek (de amúgy nem), és mindent meg is csinálnak neked.

A marketing nem megy befektetett erőforrás nélkül. Az időddel vagy a pénzeddel úgyis fizetsz. Csak az a nem mindegy, mennyit kell beletolni és abból milyen megtérülés lesz.

Elfogy a lelkesedés, kifogy a „miről kommunikáljunk” ötletláda és jönnek az üres tucat tartalmak.

Beesik az elérés, a nullához konvertál az interakciók száma, a bevételek apadnak, miközben a kommunikációs masina fenntartása továbbra is rahedli időt-pénzt-energiát zabál fel.

Igazából neked ez a lényeges!

Először csak olyan marketing csatornára (vagy csatornákra) fókuszálsz, ahol tudod, hogy a vevőid bizonyíthatóan jelen vannak.

Itt kommunikálsz. Egyrészt k@rva hasznosan, érdekesen, jól. Másrészt rendszeresen.

Ezt addig tolod, amíg a dolog el nem kezd pénzt termelni, illetve sikerül rendszerszinten beépítened a céges működésbe.

Amint ez stabilan megvan, utána lehet meghódítani újabb platformokat.

Így nem fogod szétégetni minden erőforrásodat, cserébe mégis Te leszel az, akinek az üdítően izgalmas marketingüzenetei szárnyra kapnak a piacodon.

Jó munkát még mára, utána pedig kellemes hétvégét!

Peti

Vélemény, hozzászólás?