Szia,
állĂtom, hogy a hazai marketing ĂĽgynöksĂ©gek gyakorlatában sok minden kifogásolhatĂł. Tipikus pĂ©lda erre, amikor a 360 fokos marketing fontosságárĂłl kommunikálnak.
Lényege, hogy minden lehetséges felületen kommunikálnod kell, különben nem fogsz profitot termelni.
Ebben a levĂ©lben elmondom, miĂ©rt nem Ă©rtek egyet vele. MásrĂ©szt, hogy ne csak fikázásrĂłl szĂłljon az email, adok egy – szerintem – eredmĂ©nyesebb megközelĂtĂ©st, amivel jobban jársz…
Szóval, miért tartom hülyeségnek a 360 fokos marketing gondolatát?
- Mert beparáztat
Tiszta feleslegesen.
„Jajj, ha nem vagyok ott minden social media platformon (is), akkor cseszhetem?”
Dehogy. BiztosĂtási ĂĽgynökök, privát orvosok szoktak Ăgy a fĂ©lelemĂ©rzetre apellálni. Viszont marketing döntĂ©seket nem tanácsos Ăgy meghozni.
- Mert irracionális
Gondolj egy brandre, akinek használod a termékét / szolgáltatását.
Azután választottad őket, miután Facebookon, TikTokon, Youtubeon, Instán, emailen, Pinteresten, Twitteren, podcasten, LinkedInen és még a nyomtatott sajtóban is meggyőztek?
Kötve hiszem!
- Mert iszonyat erőforrás igényes
Ki az egyetlen, akinek megéri, ha a felsorolt platformok mindegyikén kommunikálsz?
Nyilván a marketing ügynökségnek, akik mindenhez értenek (de amúgy nem), és mindent meg is csinálnak neked.
A marketing nem megy befektetett erőforrás nélkül. Az időddel vagy a pénzeddel úgyis fizetsz. Csak az a nem mindegy, mennyit kell beletolni és abból milyen megtérülés lesz.
- Mert általában besül
Elfogy a lelkesedés, kifogy a „miről kommunikáljunk” ötletláda és jönnek az üres tucat tartalmak.
Beesik az elérés, a nullához konvertál az interakciók száma, a bevételek apadnak, miközben a kommunikációs masina fenntartása továbbra is rahedli időt-pénzt-energiát zabál fel.
- Mert van hatásosabb megoldás
Igazából neked ez a lényeges!
ElĹ‘ször csak olyan marketing csatornára (vagy csatornákra) fĂłkuszálsz, ahol tudod, hogy a vevĹ‘id bizonyĂthatĂłan jelen vannak.
Itt kommunikálsz. Egyrészt k@rva hasznosan, érdekesen, jól. Másrészt rendszeresen.
Ezt addig tolod, amĂg a dolog el nem kezd pĂ©nzt termelni, illetve sikerĂĽl rendszerszinten beĂ©pĂtened a cĂ©ges működĂ©sbe.
Amint ez stabilan megvan, utána lehet meghĂłdĂtani Ăşjabb platformokat.
ĂŤgy nem fogod szĂ©tĂ©getni minden erĹ‘forrásodat, cserĂ©be mĂ©gis Te leszel az, akinek az ĂĽdĂtĹ‘en izgalmas marketingĂĽzenetei szárnyra kapnak a piacodon.
Jó munkát még mára, utána pedig kellemes hétvégét!
Peti