Szia,
ĂĄllĂtom, hogy a hazai marketing ĂŒgynöksĂ©gek gyakorlatĂĄban sok minden kifogĂĄsolhatĂł. Tipikus pĂ©lda erre, amikor a 360 fokos marketing fontossĂĄgĂĄrĂłl kommunikĂĄlnak.
LĂ©nyege, hogy minden lehetsĂ©ges felĂŒleten kommunikĂĄlnod kell, kĂŒlönben nem fogsz profitot termelni.
Ebben a levĂ©lben elmondom, miĂ©rt nem Ă©rtek egyet vele. MĂĄsrĂ©szt, hogy ne csak fikĂĄzĂĄsrĂłl szĂłljon az email, adok egy â szerintem â eredmĂ©nyesebb megközelĂtĂ©st, amivel jobban jĂĄrszâŠ
SzĂłval, miĂ©rt tartom hĂŒlyesĂ©gnek a 360 fokos marketing gondolatĂĄt?
- Mert beparĂĄztat
Tiszta feleslegesen.
âJajj, ha nem vagyok ott minden social media platformon (is), akkor cseszhetem?â
Dehogy. BiztosĂtĂĄsi ĂŒgynökök, privĂĄt orvosok szoktak Ăgy a fĂ©lelemĂ©rzetre apellĂĄlni. Viszont marketing döntĂ©seket nem tanĂĄcsos Ăgy meghozni.
- Mert irracionĂĄlis
Gondolj egy brandre, akinek hasznålod a termékét / szolgåltatåsåt.
AzutĂĄn vĂĄlasztottad Ćket, miutĂĄn Facebookon, TikTokon, Youtubeon, InstĂĄn, emailen, Pinteresten, Twitteren, podcasten, LinkedInen Ă©s mĂ©g a nyomtatott sajtĂłban is meggyĆztek?
Kötve hiszem!
- Mert iszonyat erĆforrĂĄs igĂ©nyes
Ki az egyetlen, akinek megéri, ha a felsorolt platformok mindegyikén kommunikålsz?
NyilvĂĄn a marketing ĂŒgynöksĂ©gnek, akik mindenhez Ă©rtenek (de amĂșgy nem), Ă©s mindent meg is csinĂĄlnak neked.
A marketing nem megy befektetett erĆforrĂĄs nĂ©lkĂŒl. Az idĆddel vagy a pĂ©nzeddel Ășgyis fizetsz. Csak az a nem mindegy, mennyit kell beletolni Ă©s abbĂłl milyen megtĂ©rĂŒlĂ©s lesz.
- Mert ĂĄltalĂĄban besĂŒl
Elfogy a lelkesedĂ©s, kifogy a âmirĆl kommunikĂĄljunkâ ötletlĂĄda Ă©s jönnek az ĂŒres tucat tartalmak.
Beesik az elĂ©rĂ©s, a nullĂĄhoz konvertĂĄl az interakciĂłk szĂĄma, a bevĂ©telek apadnak, miközben a kommunikĂĄciĂłs masina fenntartĂĄsa tovĂĄbbra is rahedli idĆt-pĂ©nzt-energiĂĄt zabĂĄl fel.
- Mert van hatĂĄsosabb megoldĂĄs
Igazåból neked ez a lényeges!
ElĆször csak olyan marketing csatornĂĄra (vagy csatornĂĄkra) fĂłkuszĂĄlsz, ahol tudod, hogy a vevĆid bizonyĂthatĂłan jelen vannak.
Itt kommunikålsz. Egyrészt k@rva hasznosan, érdekesen, jól. Måsrészt rendszeresen.
Ezt addig tolod, amĂg a dolog el nem kezd pĂ©nzt termelni, illetve sikerĂŒl rendszerszinten beĂ©pĂtened a cĂ©ges mƱködĂ©sbe.
Amint ez stabilan megvan, utĂĄna lehet meghĂłdĂtani Ășjabb platformokat.
Ăgy nem fogod szĂ©tĂ©getni minden erĆforrĂĄsodat, cserĂ©be mĂ©gis Te leszel az, akinek az ĂŒdĂtĆen izgalmas marketingĂŒzenetei szĂĄrnyra kapnak a piacodon.
Jó munkåt még måra, utåna pedig kellemes hétvégét!
Peti