fbpx

🤮Miért hülyeség a 360 fokos marketing? (szerintem)

Szia,

állítom, hogy a hazai marketing ügynökségek gyakorlatában sok minden kifogásolható. Tipikus példa erre, amikor a 360 fokos marketing fontosságáról kommunikálnak.

Lényege, hogy minden lehetséges felületen kommunikálnod kell, különben nem fogsz profitot termelni.

Ebben a levélben elmondom, miért nem értek egyet vele. Másrészt, hogy ne csak fikázásról szóljon az email, adok egy – szerintem – eredményesebb megközelítést, amivel jobban jársz…

Szóval, miért tartom hülyeségnek a 360 fokos marketing gondolatát?

  • Mert beparáztat

Tiszta feleslegesen.

„Jajj, ha nem vagyok ott minden social media platformon (is), akkor cseszhetem?”

Dehogy. Biztosítási ügynökök, privát orvosok szoktak így a félelemérzetre apellálni. Viszont marketing döntéseket nem tanácsos így meghozni.

  • Mert irracionális

Gondolj egy brandre, akinek használod a termékét / szolgáltatását.

Azután választottad őket, miután Facebookon, TikTokon, Youtubeon, Instán, emailen, Pinteresten, Twitteren, podcasten, LinkedInen és még a nyomtatott sajtóban is meggyőztek?

Kötve hiszem!

  • Mert iszonyat erőforrás igényes

Ki az egyetlen, akinek megéri, ha a felsorolt platformok mindegyikén kommunikálsz?

Nyilván a marketing ügynökségnek, akik mindenhez értenek (de amúgy nem), és mindent meg is csinálnak neked.

A marketing nem megy befektetett erőforrás nélkül. Az időddel vagy a pénzeddel úgyis fizetsz. Csak az a nem mindegy, mennyit kell beletolni és abból milyen megtérülés lesz.

  • Mert általában besül

Elfogy a lelkesedés, kifogy a „miről kommunikáljunk” ötletláda és jönnek az üres tucat tartalmak.

Beesik az elérés, a nullához konvertál az interakciók száma, a bevételek apadnak, miközben a kommunikációs masina fenntartása továbbra is rahedli időt-pénzt-energiát zabál fel.

  • Mert van hatásosabb megoldás

Igazából neked ez a lényeges!

Először csak olyan marketing csatornára (vagy csatornákra) fókuszálsz, ahol tudod, hogy a vevőid bizonyíthatóan jelen vannak.

Itt kommunikálsz. Egyrészt k@rva hasznosan, érdekesen, jól. Másrészt rendszeresen.

Ezt addig tolod, amíg a dolog el nem kezd pénzt termelni, illetve sikerül rendszerszinten beépítened a céges működésbe.

Amint ez stabilan megvan, utána lehet meghódítani újabb platformokat.

Így nem fogod szétégetni minden erőforrásodat, cserébe mégis Te leszel az, akinek az üdítően izgalmas marketingüzenetei szárnyra kapnak a piacodon.

Jó munkát még mára, utána pedig kellemes hétvégét!

Peti

Szeretnél minden héten ilyen tartalmakat?

Iratkozz fel, és legalább heti egy "én írok, Te Keresel" levél menni fog az inboxodba.

Aggódnod nem kell, eszem ágában sincs spammelni, a levélszemetet én is utálom. Ha mégsem tetszik a kontent, bármikor leiratkozhatsz. De azon leszek, hogy még csak ne is gondolj erre.

Kovács Péter

hello@szovegesprofit.hu

Foglalj időpontot. (kattints)

Foglalj időpontot. (kattints)

Kapcsolódó cikkek

Add meg, hová küldhetem az e-bookot

KÉRDEZNÉL? AJÁNLATOT KÉRNÉL?

Köszönöm az érdeklődésed előre is, hálás vagyok.

Töltsd ki az alábbi űrlapot, írd meg miben segíthetek. Amint időm engedi, válaszolok…

Addig is nézz körbe a blogon, vagy hallgass bele a podcast adásokba.

Barátsággal: Kovács Peti

Egy uncsi ajánlatot világbajnok szöveggel is nehéz eladni. De ha az ajánlatod ellenállhatatlan, akkor vinni fogják, mint a cukrot! 

"KERESZTAPA AJÁNLAT INGYENES MINIKURZUS"

Nálad is csak 24 óra egy nap, de feladatból (és problémából) hegyek tornyosulnak előtted?

"profit keresel, akinek bízhatsz a tudásában?"

Őszinteség, felelősségvállalás, az adott szó betartása – jogos, ha ezeket alapból elvárod egy szövegírótól.

"ígéretekből volt elég, neked eredmény kell?"

Add meg, hová küldhetem a sablonokat