Megköszöntem már, hogy itt vagy és olvasod ezeket a leveleket?
Az előbb néztem rá a statisztikákra.
Jólesik, hogy ennyien olvastok. Köszönöm!
Cserébe hadd hívjam fel a figyelmed egy újabb „marketing igazságra”.
Szerda este 22:32 perckor jött levél egyik ügyféltől, benne – többek között – a következővel:
„az első email a meglévő ügyfelek menedzsmentjére kiment tegnap és eddig a következő eredményeket hozta:
– 252 db vagyis 52%-os megnyitás
– a nemrégiben inaktívvá vált felhasználók közül visszahozott 11-et”
Hogy kontextusba helyezzük és értsd a lényeget:
- ügyfélnek van egy szoftvere 484 fős felhasználói bázissal;
- akik elkezdtek inaktívvá válni;
- ezért kitaláltuk, hogy e-mail kampánnyal aktivizáljuk és hozzuk vissza őket;
- kiment 1 db e-mail;
- visszajött 11 db felhasználó;
- ügyfél egy nap alatt keresett kb. 100 ezer forintot;
- ami simán megérte, mert az én munkám nem került ennyibe.
Nem azért írtam le mindezt, hogy arcoskodjak az eredményekkel. Van itt kérem fontosabb tanulság is a számoknál. Ehhez viszont tudnod kell az előzményeket is.
Az ügyfél egy korábbi projektnél egy! e-mailt engedett beiktatni a sales folyamatba. Nem hitt az e-mail marketingben. Egy e-mailből persze nem lett csoda.
Szerencsére sikerült meggyőzni arról, hogy
- egy e-mail nem e-mail;
- több érintéssel több figyelmet, több érdeklődést, több pénzt tudunk generálni;
- így nem öntötte ki a vízzel együtt a gyereket is, inkább józan ésszel alakítottunk a folyamaton.
Ennek az üzenetét szeretném oda átkonvertálni a Te elmédbe.
Ha valami nem működik elsőre, ne robbants mindent kapásból. Gondold át, hol lehet a sz@r a palacsintában és hogyan tudnád azt onnan eltüntetni.
Objektíven, józan ésszel, hideg fejjel. A vevőid észjárását alapul véve. Az mindig jó irány.
/Még valami eszembe jutott…
Ha egy mód van rá, minimalizáld a hírfogyasztást. Amiről feltétlenül tudnod kell, arról úgyis informál a környezeted. De ha napi több órát lógsz bármelyik hírportálon, attól csak idegállapotba kerülsz.
Ez nem segít. Attól még nem dugod homokba a fejed, ha a vállalkozásod menedzselésére fókuszálsz. Ha pedig képben akarsz lenni, kérj meg egy jófej ismerőst, hogy heti egyszer hozzon képbe.
Így motiváltabb, koncentráltabb leszel, és még a történésekről sem maradsz le./
Mert a szövegírás a vevőid nyelvén az igazi.
Peti
U.i.:
Jól jönne a segítség a marketingszövegeidhez? Kattints, aztán beszéljünk róla.
Tudtad, hogy van egy marketingszövegírás képzésem? Nézz rá, mert segít írni magadnak egy medencét (vagy amit csak szeretnél).