Szia,
veled is előfordul, hogy bizonyos szakmai dolgokat alapnak veszel, pedig egy laikusnak fogalma sincs róluk?
Sőt, egy potenciális ügyfelet akár a vásárlásról is meggyőzhetsz, ha kommunikálsz ezekről?
Nekem például szövegíróként alap az AIDA-formula, a szendvics-technika, vagy hogy a figyelem megszerzése nélkül cseszhetünk bármilyen marketingkommunikációt.
Egy klímásnak alap, hogy jó légkondival fűteni is tudsz.
Egy fotós pedig ezerszer oldotta már meg, hogy az alanya karcsúbbnak tűnjön.
Mint például Laci, az üzleti fotós, akinek a példáján keresztül a mai okosságot át akarom adni neked…
Laci weboldala pont olyan igényes, mint ő maga, ha fotózásról van szó. Vérprofi képeket csinál rólad öltönyben vagy kosztümben, az autód mellett állva, vagy ha párválasztásra készülsz.
De lövése nem volt róla, mi a fityfenéről kommunikálhatna LinkedIn-en.
Mert annyira benne van a szakmában, hogy nem látja a fától az erdőt.
Aztán beszélgettünk egy semlegest. Semmi sales, csak ötletelés.
16 vagy 17 témaötletet írtam össze neki percek alatt:
- Hogyan tűnj karcsúnak üzleti fotókon?
- Jó-e bekajálni üzleti fotózás előtt?
- Hogyan kezeld a lámpalázat, ha nem szereted, amikor fotóznak?
- Okos dolog-e fekete ingben menni üzleti fotózásra, mert bár slankít, rosszfiús hatást kelthet?
- Sminkeltessek-e, ha férfi vagyok?
- nem sorolom tovább…
A lényeg, hogyha megvagy lőve a „miről írjak” kérdésben, akkor beszélgess valakivel.
Az üzlettársaddal, egy stratégiai partnerrel, valakivel az irodában, a pároddal, a haveroddal, akárkivel.
Borítékolom, hogy olyan témákra eszmélsz rá, amik eszedbe nem jutnának. Csak fogadd meg azok tanácsát, akik nem szakmabeliek.
Mert akár ők is lehetnének az ügyfeleid.
Márpedig az ügyfeleknél van az, amire éppenséggel vágysz.
Tudod, a szövegírás a vevőid nyelvén az igazi!
Peti