Szerda délután, épp egy a dolgát valóban értők TikTok-szaki weboldalának szövegén brainstormingolunk. Ügyfél ügyesen lefesti, hogy segít másokon és ettől nekik miért lesz jobb az élet.
Erre beugrik: „hoppá, ez a technika annyira menő, hogy a heti hírlevélbe is beférne”.
Úgyhogy íme, máris mondom a részleteket…
Mielőtt belemegyünk a részletekbe. Ne riasszon el, hogy értékesítési technikát olvastál a címben. A dolog akkor is működik, ha épp nem porszívókkal házalsz. Sőt. Gyaníthatóan többet profitálhatsz belőle másfajta üzleti modellbe építve.
Személy szerint speciel landing oldalt, Facebook hirdetést vagy sales e-mailt szövegezve előszeretettel nyúlok hozzá.
Az egyszerűség kedvéért mutatok hozzá egy „képletet”, utána pedig nézünk gyakorlati példát is:
- Fájdalmasan érzékelteted a vevő jelenlegi problémákkal terhes helyzetét.
- Kontrasztba állítod ezt a vásárló hőn áhított vágyával.
- Majd rámutatsz, hogy a változás kulcsa élni az ajánlatoddal.
Előtte vs. utána. Olyan éles kontraszt, amitől a vak is látja bármilyen ajánlat hozzáadott értékét. Ráadásul megvalósítani sem nehéz. Kreálsz mondjuk két oszlopot:
- Egyiket így indítva: „Ha most még…”. Aztán felsorolsz 3-5 fájdalompontot.
- Szemben pedig így kezdesz: „Rövidesen…”. Majd felfested a megoldás vágyott állapotát.
Lássuk a modellt konkrét példán keresztül is.
„Az antarktiszi expedíciód egyhangúságát már a kedvenc whiskyd kortyolgatása sem képes megtörni?
Ha most még
- egy kis lélekmelegítő sem esik annyira jól;
- mert az ízlelőbimbóid jéggel szeretik igazán a whiskyt;
- a magyar csapvíz zamata nélkül viszont már a jég sem az igazi,
- akkor van egy jó hírem.
Rövidesen
- kedvedre kortyolhatod a kedvenc whiskyd, ahogy szereted;
- miközben a poharad falához magyar csapvízből nyert jégkockák ütődnek;
- mintha csak a kedvenc körúti bárodban múlatnád az időt a barátokkal.”
Tudom-tudom, kicsit erőltetett.
De a lényeg úgyis az, hogy megértsd a modellt:
- az előtte vs. utána állapot szemléltetése brutál hatásos sales technika;
- pláne, ha ügyesen megtalálod a vevők égető problémáját;
- majd ügyesen szembe állítod ezt a vágyott állapottal.
Hajrá, használd egészséggel.
Mert a szövegírás a vevőid nyelvén az igazi!
Peti
U.i.:
Jól jönne a segítség a marketingszövegeidhez? Kattints, aztán beszéljünk róla.
Tudtad, hogy van egy marketingszövegírás képzésem? Nézz rá, mert segít írni magadnak egy medencét (vagy amit csak szeretnél).