fbpx

Így adj el jeget az Antarktiszon

Szerda délután, épp egy a dolgát valóban értők TikTok-szaki weboldalának szövegén brainstormingolunk. Ügyfél ügyesen lefesti, hogy segít másokon és ettől nekik miért lesz jobb az élet.

Erre beugrik: „hoppá, ez a technika annyira menő, hogy a heti hírlevélbe is beférne”.

Úgyhogy íme, máris mondom a részleteket…

Mielőtt belemegyünk a részletekbe. Ne riasszon el, hogy értékesítési technikát olvastál a címben. A dolog akkor is működik, ha épp nem porszívókkal házalsz. Sőt. Gyaníthatóan többet profitálhatsz belőle másfajta üzleti modellbe építve.

Személy szerint speciel landing oldalt, Facebook hirdetést vagy sales e-mailt szövegezve előszeretettel nyúlok hozzá.

Az egyszerűség kedvéért mutatok hozzá egy „képletet”, utána pedig nézünk gyakorlati példát is:

  1. Fájdalmasan érzékelteted a vevő jelenlegi problémákkal terhes helyzetét.
  2. Kontrasztba állítod ezt a vásárló hőn áhított vágyával.
  3. Majd rámutatsz, hogy a változás kulcsa élni az ajánlatoddal.

Előtte vs. utána. Olyan éles kontraszt, amitől a vak is látja bármilyen ajánlat hozzáadott értékét. Ráadásul megvalósítani sem nehéz. Kreálsz mondjuk két oszlopot:

  1. Egyiket így indítva: „Ha most még…”. Aztán felsorolsz 3-5 fájdalompontot.
  2. Szemben pedig így kezdesz: „Rövidesen…”. Majd felfested a megoldás vágyott állapotát.

Lássuk a modellt konkrét példán keresztül is.

„Az antarktiszi expedíciód egyhangúságát már a kedvenc whiskyd kortyolgatása sem képes megtörni?
Ha most még

  • egy kis lélekmelegítő sem esik annyira jól;
  • mert az ízlelőbimbóid jéggel szeretik igazán a whiskyt;
  • a magyar csapvíz zamata nélkül viszont már a jég sem az igazi,
  • akkor van egy jó hírem.

Rövidesen

  • kedvedre kortyolhatod a kedvenc whiskyd, ahogy szereted;
  • miközben a poharad falához magyar csapvízből nyert jégkockák ütődnek;
  • mintha csak a kedvenc körúti bárodban múlatnád az időt a barátokkal.”

Tudom-tudom, kicsit erőltetett.

De a lényeg úgyis az, hogy megértsd a modellt:

  • az előtte vs. utána állapot szemléltetése brutál hatásos sales technika;
  • pláne, ha ügyesen megtalálod a vevők égető problémáját;
  • majd ügyesen szembe állítod ezt a vágyott állapottal.

Hajrá, használd egészséggel.

Mert a szövegírás a vevőid nyelvén az igazi!

Peti

U.i.:

Jól jönne a segítség a marketingszövegeidhez? Kattints, aztán beszéljünk róla.

Tudtad, hogy van egy marketingszövegírás képzésem? Nézz rá, mert segít írni magadnak egy medencét (vagy amit csak szeretnél).

Szeretnél minden héten ilyen tartalmakat?

Iratkozz fel, és legalább heti egy "én írok, Te Keresel" levél menni fog az inboxodba.

Aggódnod nem kell, eszem ágában sincs spammelni, a levélszemetet én is utálom. Ha mégsem tetszik a kontent, bármikor leiratkozhatsz. De azon leszek, hogy még csak ne is gondolj erre.

Kovács Péter

hello@szovegesprofit.hu

Foglalj időpontot. (kattints)

Foglalj időpontot. (kattints)

Kapcsolódó cikkek

Add meg, hová küldhetem az e-bookot

KÉRDEZNÉL? AJÁNLATOT KÉRNÉL?

Köszönöm az érdeklődésed előre is, hálás vagyok.

Töltsd ki az alábbi űrlapot, írd meg miben segíthetek. Amint időm engedi, válaszolok…

Addig is nézz körbe a blogon, vagy hallgass bele a podcast adásokba.

Barátsággal: Kovács Peti

Egy uncsi ajánlatot világbajnok szöveggel is nehéz eladni. De ha az ajánlatod ellenállhatatlan, akkor vinni fogják, mint a cukrot! 

"KERESZTAPA AJÁNLAT INGYENES GYORSTALPALÓ"

Nálad is csak 24 óra egy nap, de feladatból (és problémából) hegyek tornyosulnak előtted?

"profit keresel, akinek bízhatsz a tudásában?"

Őszinteség, felelősségvállalás, az adott szó betartása – jogos, ha ezeket alapból elvárod egy szövegírótól.

"ígéretekből volt elég, neked eredmény kell?"

Add meg, hová küldhetem a sablonokat