Van olyan, hogy haladni kellene a weboldalad / blogod / posztod / hírleveled stb. szövegével. Azért, mert ebből lesz majd eladás, ezt kívánja meg a marketingstratégiád, vagy erre szerződtél az ügyfeleddel.
De nem megy a dolog. Fogcsikorgatva erőlködsz, vagy neki se állsz. Leginkább azért,
- mert azzal is meg vagy lőve, honnan fogd meg a témád és hogy állj neki;
- aztán ha nagy nehezen nekiállsz, minden második mondatot kitörölsz;
- meg hát nem születhet mindenki a szavak emberének, nem igaz?
Az irodából Dani vállalkozó-cimbora nyitotta fel a szemem, hogy bizony sokan küzdenek ezzel időnként. Úgyhogy neki köszönd, ha ez a levél segíteni fog túlírni magad a holtponton.
Jöjjön tehát a lényeg, következzenek az írói-válság leküzdésének nálam bevált módszerei…
- Az első tippem annyira egyszerű, hogy azt hiheted viccnek szánom.
Pedig nem. Ahogy minden „nem akarom” típusú feladatnak, úgy a szövegírásnak is csak neki kell állni.
Elvárások nélkül. Ez lényeges! Nem akarhatod életed művét rittyenteni, amikor klaviatúrát ragadni is nehéz. Inkább adj a dolognak egy 25 vagy 50 perces blokkot. Belemártod a lábad, de még nem ugrasz fejest. Foglalkozol vele és elviszed egy pontig. Aztán félreteszed.
Meglátod, második nekifutásra már nem is lesz olyan szörnyű. Pláne, ha nem bonyolítod túl.
- Egyetlen üzenet átadására koncentrálj
A legtöbb marketingszöveg akkor üt igazán, ha egyetlen tanulságra / üzenetre / motivációs faktorra fűzik fel. Mondok egy példát.
Írni akarok egy cikket arról, hogyan adj le 5 kilót a bikiniszezonra. Nem kavarom ide a koleszterinszinted meg az egészséged. Arra a motivációdra akarok fókuszálni, hogy jól szeretnél kinézni a strandon.
Szövegírásnál az egyszerűség gyönyörködtet. Felszabadít. Nem mellékesen könnyít a munkán.
- Mondd ki hangosan!
Nincs még egy módszer, ami hatásosabban rendszerezné a gondolataid. Plusz ha zárt térben egyedül csinálod, még hülyének sem gondolnak érte.
Nálam mindig beválik, hogy egyetlen betű legépelése előtt elmotyogom magamban, mit is szeretnék átadni. Aztán vázlatot írok róla!
Utána gyermekláncfű egyszerűségű a dolog, hiszen csak össze kell kötni a szálakat. Ettől lesz a marketingszövegírás olyannyira szépséges
- Formulákkal könnyebb
A szövegíró sablonokról / formulákról mindig a Nordic walkingosok menő botjai jutnak eszembe. Tuti, hogy enélkül is menne a gyaloglás. De a bot ad egyfajta stabilitást és könnyebbséget.
A formulák egyfajta elméleti drótvázat adnak a mondandódnak. Segítenek strukturálni azt. Ebben a videóban például a legegyszerűbb formulát mutatom meg a Normafánál. A hang nem tökéletes, de csak átjön a lényeg.
- Változtass munkaállomást
Az irodában mindig furcsán bámulnak rám, amikor a recepciós pultnál landing oldalt szövegezek. De kit zavar, amikor az egyébként ülő pozícióm állóra cserélése valósággal szárnyakat ad a kreativitásomnak.
Tehát a javaslatom. Nem megy a szövegírás, vagy bármilyen kreatív munka?
- Ha ülsz, kezd el állva dolgozni.
- Ha eddig álltál, válts ülő helyzetre.
- Sétálj egy kicsit.
- Beszélgess valakivel bármilyen random témáról.
- Igyál egy kávét / teát és pár percre tedd félre a melót.
De aztán ülj vissza a laptop elé és veselkedj neki újra.
Mert ezzel kilyukadtunk a konklúzióhoz:
Mint bármely más munkának, a szövegírásnak is egy titka van:
Leülsz, írsz, átnézed, újraírod, csinálod!
Vagy megbízol vele olyat, akinek ez a szakmája. (Ajánlom magam.)
Remélem segített.
Peti
U.i.:
Beszélgessünk a marketingszövegeidről? Ide kattintva ehhez időpontot is találsz.
Tudtad, hogy van egy marketingszövegírás képzésem is? Nézz rá mielőbb, mert októbertől drágább lesz.