Szia,
miközben „pötyögöm” neked ezeket a sorokat, azon gondolkodom, miért duruzsol a fejemben napok óta Whitney Houston – I Will Always Love You c. dala?
Dallamtapadásom van, ahogy a szaknyelv fogalmaz.
Kedves feleségem ötlete volt még szombaton, hogy Whitney Houston-t hallgatva jobban megy majd a takarítás. Engem pedig azóta kísér(t) lépten-nyomon a dallam. De nem is ez itt a lényeg, kérem.
Hanem az, hogy a dallamtapadás briliáns eszköz is lehet a marketingkommunikációdban!
Kis marketing-hack, ha úgy jobban tetszik.
Mondom, hogyan…
Tegyük fel, hogy olyan célcsoportnak kommunikálsz, akiknek a nyelvét nem beszéled csípőből. Viszont nekik akarsz eladni, ezért muszáj rájuk hangolódnod.
Legyenek a példáink mondjuk a kiteljesedésre, önbizalomnövelésre, harmonikus életre vágyó nők, édesanyák. Én nem tartozom közéjük, de hozhatja úgy az élet, hogy őket szeretném megszólítani.
Mit tegyek, hogy rájuk hangolódjak?
- Keresek olyan ismert személyeket, akik passzolnak a közönséghez.
- Jelen esetünkben Pirner Alma vagy Ördög Nóra tökéletes alany lehet.
- Figyelmesen megnézek pár olyan videót, amiben ők beszélnek.
- Ezt addig csinálom, míg át nem kattan az agyam és rájuk nem hangolódtam.
- Így történhet meg az, hogy írás közben az ő hangjukat hallom a fejemben duruzsolni.
Az eredmény?
A szövegek szinte magukat írják meg, és a munka is élvezetesebb.
A legjobb, hogy a dolog működött már csempevágásnál, menstruációs nehézségekről írva, és – sok egyéb terület mellett – gyerekrollereket eladva is.
Így lesz a dallamtapadásból marketing-hack.
Te pedig tudsz bitang jó szövegeket írni könnyebben, mint valaha!
Tudod, a marketing vevőid nyelvén az igazi.
Peti