Szia,

miközben „pötyögöm” neked ezeket a sorokat, azon gondolkodom, miért duruzsol a fejemben napok óta Whitney Houston – I Will Always Love You c. dala?

Dallamtapadásom van, ahogy a szaknyelv fogalmaz.

Kedves feleségem ötlete volt még szombaton, hogy Whitney Houston-t hallgatva jobban megy majd a takarítás. Engem pedig azóta kísér(t) lépten-nyomon a dallam. De nem is ez itt a lényeg, kérem.

Hanem az, hogy a dallamtapadás briliáns eszköz is lehet a marketingkommunikációdban!

Kis marketing-hack, ha úgy jobban tetszik.

Mondom, hogyan…

Tegyük fel, hogy olyan célcsoportnak kommunikálsz, akiknek a nyelvét nem beszéled csípőből. Viszont nekik akarsz eladni, ezért muszáj rájuk hangolódnod.

Legyenek a példáink mondjuk a kiteljesedésre, önbizalomnövelésre, harmonikus életre vágyó nők, édesanyák. Én nem tartozom közéjük, de hozhatja úgy az élet, hogy őket szeretném megszólítani.

Mit tegyek, hogy rájuk hangolódjak?

  1. Keresek olyan ismert személyeket, akik passzolnak a közönséghez.
  2. Jelen esetünkben Pirner Alma vagy Ördög Nóra tökéletes alany lehet.
  3. Figyelmesen megnézek pár olyan videót, amiben ők beszélnek.
  4. Ezt addig csinálom, míg át nem kattan az agyam és rájuk nem hangolódtam.
  5. Így történhet meg az, hogy írás közben az ő hangjukat hallom a fejemben duruzsolni.

Az eredmény?

A szövegek szinte magukat írják meg, és a munka is élvezetesebb.

A legjobb, hogy a dolog működött már csempevágásnál, menstruációs nehézségekről írva, és – sok egyéb terület mellett – gyerekrollereket eladva is.

Így lesz a dallamtapadásból marketing-hack.

Te pedig tudsz bitang jó szövegeket írni könnyebben, mint valaha!

Tudod, a marketing vevőid nyelvén az igazi.

Peti

Vélemény, hozzászólás?