Szia,
tudom-tudom, old-school dolog 2023-ban Nyuszikás viccel jönni, pláne egy hírlevélben.
De bízz bennem, a sztori jól megalapoz a mai szövegíró tippnek.
Szóval…
Nyuszika udvarán ordenáré a gaz. A fűnyírója viszont elromlott. Eszébe jut, hogy kölcsönkérhetné Róka zsírúj szerkezetét.
De már indulás előtt tépelődik a dolgon: „Mi van, ha nem adja oda?”
Komótosan bandukol a Róka-lak irányába, de félúton újból elbizonytalanodik: „Á, úgyse adja oda!”
Ahogy egyre közelebb ér, a kételye szorító gyomoridegbe fordul át: „Kizárt, hogy odaadná!”
A dolog odáig fajul, hogy mire odaér a Róka-lakhoz, kopogás helyett inkább bekiabál az ablakon: „Tudod mit, Róka? B@szd meg a fűnyíródat!”
Ha felröhögtél, már megérte!
Ha legfeljebb egy kínos félmosolyra futotta, akkor sorry.
Úgyis az a lényeg, mire emlékezz a sztoriból, amikor legközelebb szöveggel akarsz eladni.?
Értékesítési szövegírásnál kezelni kell a kifogásokat!
Mert lesznek ilyenek a vevőjelöltek fejében. De ha proaktívan megválaszolod őket, belépsz az ügyfél fejében zajlódó párbeszédbe.
Ami ugyebár a profi marketingszövegek (és szövegírók) ismérve.
Nyerőbb stratégia, mintha nem vennél tudomást a kifogásokról, vagy rájuk görcsölnél, mint Nyuszika.
Ő például a fűnyíró-kölcsönkérő pitch részeként kitérhetne olyan lehetséges ellenvetésekre, hogy
- „megértem, ha félted, de vigyázni fogok rá”
- „teletankkal hozom vissza”
- „maximum 2 órán át kell csak nélkülöznöd”
- „nem kérem ingyen, cserébe vendégem vagy egy kocka sörre”.
Most nézzünk Téged: Hogyan hárítsd a vevőjelölt kifogásait, amikor szöveget írsz?
- Gondold végig, mitől parázhat a potenciális kliens.
- Minden szóba jöhető kifogásra dolgozz ki egy-egy megnyugtató választ.
- Nézd meg, a szöveged olvasása közben mikor fog a vevőjelölt ezeken töprengeni. (Általában az ajánlattétel után.)
- Ékelj be egy ehhez hasonló szövegblokkot:
„Megértem, ha most a következők miatt kicsit még bizonytalan vagy.
Hadd biztosítsalak róla, hogy nincs mitől tartanod, mert…”
Ha így jársz, jobb eséllyel érsz célba, mint Nyuszika!
Pláne, ha belehallgatsz az új podcast epizódba:
Blogírásból PÉNZTERMELŐ gépezet – Diószegi (Számvető) Dani
Tudod, a szövegírás a vevőid nyelvén az igazi!
Peti