Néhány rövidke másodpercig képzeld el a következő szituációt.
Miközben a kedvenc bárod pultjánál a szeretett italod kortyolod, valaki a melletted lévő széken helyet foglalva a következőt mondja:
- „Kaphatnék a dupla whiskyt? Pocsék egy napom van.”
- „Máris adom! De mi a baj? Nekem bármit elmondhat, jó hallgatóság vagyok” – feleli a pultos.
- „Hú, hát hol is kezdjem…” – majd emberünk a lehető legpontosabban részletezi a pocsék hangulatát kiváltó mázsás problémát.
Most figyelj, mert jön a csavar! Képzeld azt, hogy a bárpultnál a problémáit elsoroló illető a vevőd.
Hoppá! Látod őt magad előtt? Milyen korban van? Milyen ruhát visel? Milyen italt kérne? Milyen szavakkal írná körül a búját-bánatát?
Utóbbit jobb, ha most azonnal leírod. A következő marketingszöveged ugyanis ezzel találhat be igazán!
Köszi, ha velem tartottál – az egyébként John Carlton-tól vett – „báros-analógia” erejéig. Minél inkább el tudod képzelni magad előtt, annál jobban megértheted, mit akar a vevőd.
Apropó, „mit akar a vevő” kérdés.
A fenti gyakorlat mellett néhány további tipp, ha tudni szeretnéd a választ. Egyik sem hókuszpókusz, cserébe remek sikerrátával működnek:
- Kérdezz rá – telefonon. emailen, Facebookon, stb. Az emberek éheznek rá, hogy őszintén érdeklődjenek az igényeikről. Meg fogsz lepődni, mennyire készségesek lesznek.
- Google-keresés – blogok, releváns weboldalak mind a barátaid. Ne felejts el jegyzetelni, hogy minden kulcsinfó meglegyen.
- Lépj be a közösségeibe – Facebook-csoportok, fórumok, online és offline közösségek, ahol a vevőd jelen van. Ezek mind aranybányát jelentenek, úgyhogy ne sajnáld rájuk az időt.
Hogy mit nyersz azzal, ha betéve ismered a vevőid igényeit?
Ugye ezt nem kell külön ragoznunk? Inkább a következő levélben azzal foglalkozunk, hogyan kommunikálhatsz erre építve. Ott tali.
Remélem hasznát veszed az olvasottaknak.
Peti
Bónusz tipp 1.: Igazi aranybánya még az Amazon. Keress egy-egy a célpiacodhoz releváns és népszerű terméket, majd görgess le a vásárlói visszajelzésekhez. A sorok között mazsolázhatsz kedvedre.
Bónusz tipp 2.: Küldj egy e-mailt a listádra, vagy a meglévő vevőidnek „Segítesz?” tárgymezővel. A levélben mondd el, hogy jobban meg szeretnéd ismerni az igényeiket. Csináld őszintén és jónéhány válaszra számíthatsz.