fbpx

Tudd meg, miről álmodik a vevőd

Néhány rövidke másodpercig képzeld el a következő szituációt.

Miközben a kedvenc bárod pultjánál a szeretett italod kortyolod, valaki a melletted lévő széken helyet foglalva a következőt mondja:

  • „Kaphatnék a dupla whiskyt? Pocsék egy napom van.”
  • „Máris adom! De mi a baj? Nekem bármit elmondhat, jó hallgatóság vagyok” – feleli a pultos.
  • „Hú, hát hol is kezdjem…” – majd emberünk a lehető legpontosabban részletezi a pocsék hangulatát kiváltó mázsás problémát.

Most figyelj, mert jön a csavar! Képzeld azt, hogy a bárpultnál a problémáit elsoroló illető a vevőd.

Hoppá! Látod őt magad előtt? Milyen korban van? Milyen ruhát visel? Milyen italt kérne? Milyen szavakkal írná körül a búját-bánatát?

Utóbbit jobb, ha most azonnal leírod. A következő marketingszöveged ugyanis ezzel találhat be igazán!

Köszi, ha velem tartottál – az egyébként John Carlton-tól vett – „báros-analógia” erejéig. Minél inkább el tudod képzelni magad előtt, annál jobban megértheted, mit akar a vevőd.

Apropó, „mit akar a vevő” kérdés.

A fenti gyakorlat mellett néhány további tipp, ha tudni szeretnéd a választ. Egyik sem hókuszpókusz, cserébe remek sikerrátával működnek:

  • Kérdezz rá – telefonon. emailen, Facebookon, stb. Az emberek éheznek rá, hogy őszintén érdeklődjenek az igényeikről. Meg fogsz lepődni, mennyire készségesek lesznek.
  • Google-keresés – blogok, releváns weboldalak mind a barátaid. Ne felejts el jegyzetelni, hogy minden kulcsinfó meglegyen.
  • Lépj be a közösségeibe – Facebook-csoportok, fórumok, online és offline közösségek, ahol a vevőd jelen van. Ezek mind aranybányát jelentenek, úgyhogy ne sajnáld rájuk az időt.

Hogy mit nyersz azzal, ha betéve ismered a vevőid igényeit?

Ugye ezt nem kell külön ragoznunk? Inkább a következő levélben azzal foglalkozunk, hogyan kommunikálhatsz erre építve. Ott tali.

Remélem hasznát veszed az olvasottaknak.

Peti

Bónusz tipp 1.: Igazi aranybánya még az Amazon. Keress egy-egy a célpiacodhoz releváns és népszerű terméket, majd görgess le a vásárlói visszajelzésekhez. A sorok között mazsolázhatsz kedvedre.

Bónusz tipp 2.: Küldj egy e-mailt a listádra, vagy a meglévő vevőidnek „Segítesz?” tárgymezővel. A levélben mondd el, hogy jobban meg szeretnéd ismerni az igényeiket. Csináld őszintén és jónéhány válaszra számíthatsz.

Szeretnél minden héten ilyen tartalmakat?

Iratkozz fel, és legalább heti egy "én írok, Te Keresel" levél menni fog az inboxodba.

Aggódnod nem kell, eszem ágában sincs spammelni, a levélszemetet én is utálom. Ha mégsem tetszik a kontent, bármikor leiratkozhatsz. De azon leszek, hogy még csak ne is gondolj erre.

Kovács Péter

hello@szovegesprofit.hu

Foglalj időpontot. (kattints)

Foglalj időpontot. (kattints)

Kapcsolódó cikkek

Add meg, hová küldhetem az e-bookot

KÉRDEZNÉL? AJÁNLATOT KÉRNÉL?

Köszönöm az érdeklődésed előre is, hálás vagyok.

Töltsd ki az alábbi űrlapot, írd meg miben segíthetek. Amint időm engedi, válaszolok…

Addig is nézz körbe a blogon, vagy hallgass bele a podcast adásokba.

Barátsággal: Kovács Peti

Egy uncsi ajánlatot világbajnok szöveggel is nehéz eladni. De ha az ajánlatod ellenállhatatlan, akkor vinni fogják, mint a cukrot! 

"KERESZTAPA AJÁNLAT INGYENES GYORSTALPALÓ"

Nálad is csak 24 óra egy nap, de feladatból (és problémából) hegyek tornyosulnak előtted?

"profit keresel, akinek bízhatsz a tudásában?"

Őszinteség, felelősségvállalás, az adott szó betartása – jogos, ha ezeket alapból elvárod egy szövegírótól.

"ígéretekből volt elég, neked eredmény kell?"

Add meg, hová küldhetem a sablonokat