Szia,
ahogy épp neked írok, odakint sűrű pelyhekben havazik.
Persze szokás szerint nem marad meg. Ahogy földet érnek a hópelyhek, huss, már el is olvadnak. Csak néhány másodpercig ragadnak meg az emlékezetben.
Akárcsak a tucatszerű sablonos szürke KKV-k marketingüzenete.
/Figyelted az átkötést? 😉/
Itt jön képbe a pozícionálás.
Annak a kitalálása, hogy ne a sokadik hőszigetelő / napelemes / könyvelő / fogászat legyél a sok közül.
Mi a francért akarnád úgy pozícionálni magad, mint a konkurenseid?
Az rém unalmas, oda sem figyelnek rá és még árversenybe is taszigál.
Úgyhogy mondom a faék egyszerű technikát, amivel a cégedre irányíthatod a vevők figyelmét:
- Nézd meg a legjobb vevőidet
Figyeld meg, mi a közös bennük? Az iparáguk, a cégméretük, a székhelyük, a nemük, a stílusuk, teszem azt a kedvenc autójuk?
A közös metszetükben ott lesz a tökéletes jelző, amivel pozícionálhatod az értékajánlatodat.
- Dobd be a kérdést csapaton belül
„Gyerekek, szerintetek miért mi vagyunk a legjobb választás a vevőinknek?” – futtasd meg a dolgot házon belül, mert könnyen kisülhet a nyerő pozíció a dologból.
- Kérdezz másokat
A vevőket, a partnereket, a marketing tanácsadókat, valakit egy konferencia kávészünetében.
Lehetőleg olyat vonj be, aki ért a marketinghez és a javadat is akarja.
„Hülye vagy, sokkal jobbak vagytok annál, mint ahogy kommunikálni mered!” – aki ilyen nyers őszinteséggel száll be az ötletelésben, az tuti nem akar neked rosszat.
Hogy mintát is adjak neked, a pozícionálás-brainstorming végére ehhez hasonló variációkig kellene jutni:
- „Mi vagyunk a webshopok könyvelői”
- „Az első fogászat Miskolcon, ahol altatásban is kérheted a kezeléseket”
- „Futárszolgálat, akik tényleg betartják amit ígérnek”
Na megyek, futok és ugrókötelezek egy kiadósat a hóesésben.
Tudod, a marketing vevőid nyelvén az igazi.
Peti