fbpx

Pozícionálás olyan egyszerűen, hogy röhögni fogsz

Szia,

ahogy épp neked írok, odakint sűrű pelyhekben havazik.

Persze szokás szerint nem marad meg. Ahogy földet érnek a hópelyhek, huss, már el is olvadnak. Csak néhány másodpercig ragadnak meg az emlékezetben.

Akárcsak a tucatszerű sablonos szürke KKV-k marketingüzenete.

/Figyelted az átkötést? 😉/

Itt jön képbe a pozícionálás.

Annak a kitalálása, hogy ne a sokadik hőszigetelő / napelemes / könyvelő / fogászat legyél a sok közül.

Mi a francért akarnád úgy pozícionálni magad, mint a konkurenseid?

Az rém unalmas, oda sem figyelnek rá és még árversenybe is taszigál.

Úgyhogy mondom a faék egyszerű technikát, amivel a cégedre irányíthatod a vevők figyelmét:

  • Nézd meg a legjobb vevőidet

Figyeld meg, mi a közös bennük? Az iparáguk, a cégméretük, a székhelyük, a nemük, a stílusuk, teszem azt a kedvenc autójuk?

A közös metszetükben ott lesz a tökéletes jelző, amivel pozícionálhatod az értékajánlatodat.

  • Dobd be a kérdést csapaton belül

Gyerekek, szerintetek miért mi vagyunk a legjobb választás a vevőinknek?” – futtasd meg a dolgot házon belül, mert könnyen kisülhet a nyerő pozíció a dologból.

  • Kérdezz másokat

A vevőket, a partnereket, a marketing tanácsadókat, valakit egy konferencia kávészünetében.

Lehetőleg olyat vonj be, aki ért a marketinghez és a javadat is akarja.

Hülye vagy, sokkal jobbak vagytok annál, mint ahogy kommunikálni mered!” – aki ilyen nyers őszinteséggel száll be az ötletelésben, az tuti nem akar neked rosszat.

Hogy mintát is adjak neked, a pozícionálás-brainstorming végére ehhez hasonló variációkig kellene jutni:

  • „Mi vagyunk a webshopok könyvelői”
  • „Az első fogászat Miskolcon, ahol altatásban is kérheted a kezeléseket”
  • „Futárszolgálat, akik tényleg betartják amit ígérnek”

Na megyek, futok és ugrókötelezek egy kiadósat a hóesésben.

Tudod, a marketing vevőid nyelvén az igazi.

Peti

Szeretnél minden héten ilyen tartalmakat?

Iratkozz fel, és legalább heti egy "én írok, Te Keresel" levél menni fog az inboxodba.

Aggódnod nem kell, eszem ágában sincs spammelni, a levélszemetet én is utálom. Ha mégsem tetszik a kontent, bármikor leiratkozhatsz. De azon leszek, hogy még csak ne is gondolj erre.

Kovács Péter

hello@szovegesprofit.hu

Foglalj időpontot. (kattints)

Foglalj időpontot. (kattints)

Kapcsolódó cikkek

Add meg, hová küldhetem az e-bookot

KÉRDEZNÉL? AJÁNLATOT KÉRNÉL?

Köszönöm az érdeklődésed előre is, hálás vagyok.

Töltsd ki az alábbi űrlapot, írd meg miben segíthetek. Amint időm engedi, válaszolok…

Addig is nézz körbe a blogon, vagy hallgass bele a podcast adásokba.

Barátsággal: Kovács Peti

Egy uncsi ajánlatot világbajnok szöveggel is nehéz eladni. De ha az ajánlatod ellenállhatatlan, akkor vinni fogják, mint a cukrot! 

"KERESZTAPA AJÁNLAT INGYENES GYORSTALPALÓ"

Nálad is csak 24 óra egy nap, de feladatból (és problémából) hegyek tornyosulnak előtted?

"profit keresel, akinek bízhatsz a tudásában?"

Őszinteség, felelősségvállalás, az adott szó betartása – jogos, ha ezeket alapból elvárod egy szövegírótól.

"ígéretekből volt elég, neked eredmény kell?"

Add meg, hová küldhetem a sablonokat