Szia,

van számodra egy tanulságos ügyfélsztorim.

A péntek esti marketinges-szövegíró-ügyfélszerző meetup szüntetében írt egyik tök jófej és kedves ügyfelem, akinek épp a weboldalát húzzuk fel:

„Peti, elküldhetem neked, hogy milyen kulcsszavakat kéne a szövegezésben használni? Ha jól tudom, akkor SEO-nál nagyon számít, hogy a szövegezésben milyen szavakat használunk.”

Számít persze.

Viszont ennél a sztorinál 2 olyan tényező is felmerül, amelyek fényében nem ildomos vadul nekiesni a kulcsszavaknak. Szerencsére ezeket vele is sikerült konstruktív módon lebeszélni, és szerintem Te is tanulhatsz belőlük…

  1. Az ő business modelljében a SEO irreleváns

Vagy legalábbis sokadrangú stratégiai lépés.

Lakberendezőként minőségibb ügyfeleket tud szerezni a kapcsolatépítésen keresztül, amit egyébként ügyesen is csinál.

Mit akarok mondani neked ezzel?

A SEO, a mesterséges intelligencia, a chatbot, a Facebook, Instagram stb. csak eszközök. Nem törvényszerű, hogy használnod kell őket.

A kulcskérdés az: építi-e a vállalkozásomat, ha ráfekszem XY eszköz használatára?

Hacsak nem végtelen marketingbüdzsét van lehetőséged égetni, jobban jársz, ha az erőforrásokat olyan dolgokra fordítod, amelyek belátható időn belül hasznot termelnek.

A fent említett levélben 26 kulcsszó szerepelt.

26! Ha megerőszakolom magam, se tudok ennyit belepréselni egy pároldalas honlapba úgy, hogy a végeredmény emberi nyelven legyen fogyasztható.

Pláne, hogy kontraproduktív lenne erre fordítani az időt. Mert az algoritmus évek óta bünteti, és nem jutalmazza a kulcsszóhalmozást.

Amit helyette javasoltam és neked is ezt ajánlom:

Még jobb, ha mindezt a vevőid nyelvén kivitelezed. Hisz a marketingszövegírás úgy az igazi!

Peti

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük