Szia,
van számodra egy tanulságos ügyfélsztorim.
A péntek esti marketinges-szövegíró-ügyfélszerző meetup szüntetében írt egyik tök jófej és kedves ügyfelem, akinek épp a weboldalát húzzuk fel:
„Peti, elküldhetem neked, hogy milyen kulcsszavakat kéne a szövegezésben használni? Ha jól tudom, akkor SEO-nál nagyon számít, hogy a szövegezésben milyen szavakat használunk.”
Számít persze.
Viszont ennél a sztorinál 2 olyan tényező is felmerül, amelyek fényében nem ildomos vadul nekiesni a kulcsszavaknak. Szerencsére ezeket vele is sikerült konstruktív módon lebeszélni, és szerintem Te is tanulhatsz belőlük…
- Az ő business modelljében a SEO irreleváns
Vagy legalábbis sokadrangú stratégiai lépés.
Lakberendezőként minőségibb ügyfeleket tud szerezni a kapcsolatépítésen keresztül, amit egyébként ügyesen is csinál.
Mit akarok mondani neked ezzel?
A SEO, a mesterséges intelligencia, a chatbot, a Facebook, Instagram stb. csak eszközök. Nem törvényszerű, hogy használnod kell őket.
A kulcskérdés az: építi-e a vállalkozásomat, ha ráfekszem XY eszköz használatára?
Hacsak nem végtelen marketingbüdzsét van lehetőséged égetni, jobban jársz, ha az erőforrásokat olyan dolgokra fordítod, amelyek belátható időn belül hasznot termelnek.
- SEO-nál rég nem a kulcsszóhalmozástól döglik a légy
A fent említett levélben 26 kulcsszó szerepelt.
26! Ha megerőszakolom magam, se tudok ennyit belepréselni egy pároldalas honlapba úgy, hogy a végeredmény emberi nyelven legyen fogyasztható.
Pláne, hogy kontraproduktív lenne erre fordítani az időt. Mert az algoritmus évek óta bünteti, és nem jutalmazza a kulcsszóhalmozást.
Amit helyette javasoltam és neked is ezt ajánlom:
- személyes hangvételű tartalmak közzététele;
- amelyekben önazonosan kommunikálsz;
- így könnyebb hozzád és a mondandódhoz kapcsolódni;
- ezáltal az emberek tovább maradnak, olvasnak és időt töltenek az oldaladon;
- amit végsősoron a Google is jutalmaz.
Még jobb, ha mindezt a vevőid nyelvén kivitelezed. Hisz a marketingszövegírás úgy az igazi!
Peti