fbpx

Tényleg a SEO tesz majd sikeressé?

Szia,

van számodra egy tanulságos ügyfélsztorim.

A péntek esti marketinges-szövegíró-ügyfélszerző meetup szüntetében írt egyik tök jófej és kedves ügyfelem, akinek épp a weboldalát húzzuk fel:

„Peti, elküldhetem neked, hogy milyen kulcsszavakat kéne a szövegezésben használni? Ha jól tudom, akkor SEO-nál nagyon számít, hogy a szövegezésben milyen szavakat használunk.”

Számít persze.

Viszont ennél a sztorinál 2 olyan tényező is felmerül, amelyek fényében nem ildomos vadul nekiesni a kulcsszavaknak. Szerencsére ezeket vele is sikerült konstruktív módon lebeszélni, és szerintem Te is tanulhatsz belőlük…

  1. Az ő business modelljében a SEO irreleváns

Vagy legalábbis sokadrangú stratégiai lépés.

Lakberendezőként minőségibb ügyfeleket tud szerezni a kapcsolatépítésen keresztül, amit egyébként ügyesen is csinál.

Mit akarok mondani neked ezzel?

A SEO, a mesterséges intelligencia, a chatbot, a Facebook, Instagram stb. csak eszközök. Nem törvényszerű, hogy használnod kell őket.

A kulcskérdés az: építi-e a vállalkozásomat, ha ráfekszem XY eszköz használatára?

Hacsak nem végtelen marketingbüdzsét van lehetőséged égetni, jobban jársz, ha az erőforrásokat olyan dolgokra fordítod, amelyek belátható időn belül hasznot termelnek.

  • SEO-nál rég nem a kulcsszóhalmozástól döglik a légy

A fent említett levélben 26 kulcsszó szerepelt.

26! Ha megerőszakolom magam, se tudok ennyit belepréselni egy pároldalas honlapba úgy, hogy a végeredmény emberi nyelven legyen fogyasztható.

Pláne, hogy kontraproduktív lenne erre fordítani az időt. Mert az algoritmus évek óta bünteti, és nem jutalmazza a kulcsszóhalmozást.

Amit helyette javasoltam és neked is ezt ajánlom:

  • személyes hangvételű tartalmak közzététele;
  • amelyekben önazonosan kommunikálsz;
  • így könnyebb hozzád és a mondandódhoz kapcsolódni;
  • ezáltal az emberek tovább maradnak, olvasnak és időt töltenek az oldaladon;
  • amit végsősoron a Google is jutalmaz.

Még jobb, ha mindezt a vevőid nyelvén kivitelezed. Hisz a marketingszövegírás úgy az igazi!

Peti

Szeretnél minden héten ilyen tartalmakat?

Iratkozz fel, és legalább heti egy "én írok, Te Keresel" levél menni fog az inboxodba.

Aggódnod nem kell, eszem ágában sincs spammelni, a levélszemetet én is utálom. Ha mégsem tetszik a kontent, bármikor leiratkozhatsz. De azon leszek, hogy még csak ne is gondolj erre.

Kovács Péter

hello@szovegesprofit.hu

Foglalj időpontot. (kattints)

Foglalj időpontot. (kattints)

Kapcsolódó cikkek

Add meg, hová küldhetem az e-bookot

KÉRDEZNÉL? AJÁNLATOT KÉRNÉL?

Köszönöm az érdeklődésed előre is, hálás vagyok.

Töltsd ki az alábbi űrlapot, írd meg miben segíthetek. Amint időm engedi, válaszolok…

Addig is nézz körbe a blogon, vagy hallgass bele a podcast adásokba.

Barátsággal: Kovács Peti

Egy uncsi ajánlatot világbajnok szöveggel is nehéz eladni. De ha az ajánlatod ellenállhatatlan, akkor vinni fogják, mint a cukrot! 

"KERESZTAPA AJÁNLAT INGYENES GYORSTALPALÓ"

Nálad is csak 24 óra egy nap, de feladatból (és problémából) hegyek tornyosulnak előtted?

"profit keresel, akinek bízhatsz a tudásában?"

Őszinteség, felelősségvállalás, az adott szó betartása – jogos, ha ezeket alapból elvárod egy szövegírótól.

"ígéretekből volt elég, neked eredmény kell?"

Add meg, hová küldhetem a sablonokat