fbpx

Zsolti, az ex-lakótársam tanítása a marketingről

Szia,

ma Zsolti, az ex-lakótársam tanításán keresztül próbáljuk meg jobban magunkévá tenni az egyik, ha nem a legfontosabb marketingszövegírási alapelvet.

Ami nem más, minthogy

  • ismerd az alapvető emberi motivációkat;
  • gondold át, hogy a terméked / szolgáltatásod melyikre ad választ;
  • pécézd ki a legerősebbet és építsd eköré a szöveged.

Eddig stimmel, nemde?

Csak egy a bökkenő.

Motivációs faktorokból nem egy, nem kettő van…

pl. félelem / anyagi biztonság / emberi kapcsolatok / egészség / hogy szeressenek stb.

Túl sok ahhoz, hogy mindet észben tartsd.

Úgyhogy egyszerűsíteni kell. Ebben segít nekünk Zsolti, akivel még siheder sales team leader koromban, 2012/13 környékén laktam együtt.

A srác igazi életművész volt (szerintem ma is az). Vezetett bútorboltot, volt bankigazgató, de hónap végén sokszor tőlünk kért egy tízest, hogy elmehessen bulizni. Értékesítésben viszont zseni volt.

Piálós estéken rendre TED-színpadon érezte magát, pláne, hogy kb. 10 évvel idősebb volt. Az egyik nagy okítása pedig most pont kapóra jön nekünk:

„Petikém, az embereket 3 dolog érdekli. A pénz, a pia, meg a p@na.”

Bár ez így túlzott egyszerűsítés, meg szalonképesnek sem nevezném, de mindjárt kihámozzuk a lényeget. Merthogy Zsolti faék egyszerű pilléreiből ágazik szinte az összes többi motiváció.

Tehát nem is mondott nagy hülyeséget, csak egy kicsit tovább kell ezt gondolni. Mutatom:

  • Pénz = anyagi biztonság, vagy annak a félelme, hogy ezt elveszítik.
  • Pia = wellbeing, mentális és fizikai egészség megőrzése, visszanyerése.
  • P@na = emberi kapcsolatok, státusz, valahova tartozás érzete.

Gondolkodj ezen a vonalon és pillanatok alatt rátalálsz a szálra, amire felfűzheted a szövegeid.

De ez még nem minden…

„Értékesítés mindenmentesen” – tegnap ezzel a címmel ment ki friss és ropogós podcast adás.

Bárdos Barbival beszélgettem az írásban és szóban történő sales fogásairól.

Minden szava arany, megéri rá odafigyelni. Már csak azért is, mivel tudatosabb, jobb, profibb és eredményesebb értékesítésben, mint Zsolti.

📌 Hallgass bele.

Tudod, a szövegírás a vevőid nyelvén az igazi!

Peti

U.i.: Frei Tamás múltheti interjúját láttad már? A regényei miatt kezdtem el annak idején az írás felé orientálódni. Ő az, aki ha könyvet dedikál, akkor a novemberi hidegben is sorba állok. Sokat lehet tőle, a világlátásából tanulni. Ha van időd, hallgasd meg a vele készült beszélgetést.

Szeretnél minden héten ilyen tartalmakat?

Iratkozz fel, és legalább heti egy "én írok, Te Keresel" levél menni fog az inboxodba.

Aggódnod nem kell, eszem ágában sincs spammelni, a levélszemetet én is utálom. Ha mégsem tetszik a kontent, bármikor leiratkozhatsz. De azon leszek, hogy még csak ne is gondolj erre.

Kovács Péter

hello@szovegesprofit.hu

Foglalj időpontot. (kattints)

Foglalj időpontot. (kattints)

Kapcsolódó cikkek

Add meg, hová küldhetem az e-bookot

KÉRDEZNÉL? AJÁNLATOT KÉRNÉL?

Köszönöm az érdeklődésed előre is, hálás vagyok.

Töltsd ki az alábbi űrlapot, írd meg miben segíthetek. Amint időm engedi, válaszolok…

Addig is nézz körbe a blogon, vagy hallgass bele a podcast adásokba.

Barátsággal: Kovács Peti

Egy uncsi ajánlatot világbajnok szöveggel is nehéz eladni. De ha az ajánlatod ellenállhatatlan, akkor vinni fogják, mint a cukrot! 

"KERESZTAPA AJÁNLAT INGYENES GYORSTALPALÓ"

Nálad is csak 24 óra egy nap, de feladatból (és problémából) hegyek tornyosulnak előtted?

"profit keresel, akinek bízhatsz a tudásában?"

Őszinteség, felelősségvállalás, az adott szó betartása – jogos, ha ezeket alapból elvárod egy szövegírótól.

"ígéretekből volt elég, neked eredmény kell?"

Add meg, hová küldhetem a sablonokat