Agyament ajánlat, de mindjárt érteni fogod a furcsa tárgymezőmet!
Nem ment el az eszem, fontos marketing tanulságra akarok rávilágítani vele…
Képzeld el, hogy a következővel szólítalak le az utcán:
„Kedves [keresztnév].
Karácsony előtt Te is vágysz egy szerető társra? Akiben bízhatsz, aki megért és akihez jó odabújni? Én hozzád hasonló magányosoknak nyújtok élettársi szolgáltatást.
Mit szólsz egy ingyenes konzultációhoz, ahol egyeztetnénk az összeköltözésről?”
Abszurd maga az ötlet is.
A héten mégis 2 olyan szövegnél kérték a tanácsom, ahol ehhez hasonló volt a megközelítés. Bár a szolgáltató jót akart, kicsit előre szaladt a folyamatban.
Úgyhogy arra gondoltam, neked is megvilágítom kicsit a dolgot. Nehogy veled is ez történjen…
Sokan ellőtték már a poént, miszerint a marketing és a marketingszövegírás olyan, mint az ismerkedés.
Lépésről lépésre kell haladni, mint a baseballban. Ha elsieted és túl sokat akarsz, lepattansz. Bár beeshet néhány „egyéjszakás”, a jó vevők nem adják olyan könnyen magukat.
Figyelem, érdeklődés, vágy, bizalom, elköteleződés. Ezeket sorjában kell elnyerni, ha konverziót szeretnél.
Tegyük fel példaként, hogy Facebookon hirdetsz, mert a manuálterápiás első konzultációdra akarsz embereket csábítani: /gallyra vágtam a jobb térdem, egész nap ez jár a fejemben, ezért a példa/
- feladat: a hirdetésed első néhány szava keltsen figyelmet, a vevő álljon meg a görgetéssel. Pl. „Kiborít, hogy bár élsz-halsz a futásért, a térdfájdalmak miatt nem mozoghatsz?”
- feladat: megtartani a figyelmet, a vevő olvassa végig figyelmesen a hirdetésed.
- feladat: NEM a konzultációt, a kattintást eladni. Ne rohanj előre. Generálj kíváncsiságot, az összes többit majd eladja a landing oldalad. Pl.: „Szeretnéd megtudni, miért fáj úgy minden lépés, mintha késsel szúrkálnának? Kattints és tudj meg többet.”
- feladat: a landing oldaladra érkezve a vevő ne lépjen le kapásból. Legyen annyira erős a címsorod, amivel továbbra is megmarad az érdeklődése.
- feladat: az érdeklődés fokozása, miközben a lead a landinget görgeti. Ha van érdeklődés, még bizalmat is kell építeni. Másképp nem lesz konverzió.
- feladat: ajánlat prezentálása, jelen esetben időpontfoglalás első konzultációra.
- feladat: kifogáskezelés, garancia vállalással, gyakran ismételt kérdések megválaszolásával.
+1 feladat: exit popup segítségével elérni a feliratkozást, ha elsőre nem is jön össze a foglalás. Ez plusz teendő, hogy később is a lead után nyúlhass.
Bonyolultnak tűnik? Pedig nem az!
Mindig csak a következő lépés járjon a fejedben. Úgy könnyebb neked is, a vevőnek is.
Mert a szövegírás a vevőid nyelvén az igazi.
Peti
U.i.:
Jól jönne a segítség a marketingszövegeidhez? Kattints, aztán beszéljünk róla.
Tudtad, hogy van egy marketingszövegírás képzésem? Nézz rá, mert segít írni magadnak egy medencét (vagy amit csak szeretnél).