fbpx

Ezt ne csináld utánam marketingszöveg írásakor

Egy marketingszöveg nem szépirodalmi mű!

Bármennyire is könnyű erről megfeledkezni…

Kemény dolog, amikor pofoncsap a valóság. Csinálod a munkád. Azt hiszed, jó vagy. Aztán kapsz egy tockost. Olyat, amitől elgondolkodsz kicsit.

„Peti, ezek a passzív szófordulatok kiszívják az életet a szövegből.”

Nálam ez volt egy észhez térítő pofon nemrégiben. Nem esett jól. De elgondolkodtatott.

Hogy Te mit tanulhatsz belőle? Erről szól ez a levél…

Kezdjük ott, mégis mi fán terem egy passzív szófordulat. Engedelmeddel nem kezdek száraz nyelvtani leírásba. Könnyebben megérted, ha mutatok egy példát:

„Ez a ház 1905-ben építtetett. Több ezer munkaórát ráfordítva. Precíz tervezéssel, pontosan kivitelezve.”

Ugyanezt mondhatnám így is:

„Ezt a házat 1905-ben építették. Több ezer munkaórába telt. Precízen megtervezték, aztán pontosan kivitelezték.”

Melyik az egyszerűbb, a természetesebb? Melyikről mondanád, hogy a hétköznapi beszédben is simán elmegy?

A másodikról. Az első feleslegesen nyakatekert. Mondom én, aki szerelmes ezekbe a passzív szerkezetekbe. De muszáj tudatosítanom, hogy marketingszöveg részeként semmi hasznuk!

Meg is érkeztünk mai levelem kulcsgondolatára.

Marketingszöveg írásakor a célközönség nyelvén fogalmazunk. Nem megyünk át szépirodalomra hajazó mentális maszturbációba. Mert nem saját magunkat kell szórakoztatni. A célközönségünknek írunk. Úgy, ahogy az egy értékesítési párbeszédben is elhangzana.

Jó?

Én erről sajnos megfeledkeztem a közelmúltban.  Te ne tedd.

Ne bonyolítsd a saját dolgod azzal, hogy csiricsáré szövegeken lovagolsz. Nem kell.

Képzeld magad elé egy coach / fodrász / könyvelő / bolti eladó / stb. és egy leendő vásárló párbeszédét:

  • ugye, hogy ilyen kontextusban Te sem látsz fennkölt irodalmi szóhasználatot?
  • ehelyett megoldásra váró problémákról, célokról, vágyakról beszélgetnek a felek.
  • a csinnadratta nyelvparádé helyett a vevőt mozgató kulcsszavak viszik igazán előre a párbeszédet.

Egyszerűsíts, annál nincs felszabadítóbb!

Mert a szövegírás a vevőid nyelvén az igazi!

Peti

U.i.:

Jól jönne a segítség a marketingszövegeidhez? Kattints, aztán beszéljünk róla.

Tudtad, hogy van egy marketingszövegírás képzésem? Nézz rá, mert segít írni magadnak egy medencét (vagy amit csak szeretnél).

Szeretnél minden héten ilyen tartalmakat?

Iratkozz fel, és legalább heti egy "én írok, Te Keresel" levél menni fog az inboxodba.

Aggódnod nem kell, eszem ágában sincs spammelni, a levélszemetet én is utálom. Ha mégsem tetszik a kontent, bármikor leiratkozhatsz. De azon leszek, hogy még csak ne is gondolj erre.

Kovács Péter

hello@szovegesprofit.hu

Foglalj időpontot. (kattints)

Foglalj időpontot. (kattints)

Kapcsolódó cikkek

Add meg, hová küldhetem az e-bookot

KÉRDEZNÉL? AJÁNLATOT KÉRNÉL?

Köszönöm az érdeklődésed előre is, hálás vagyok.

Töltsd ki az alábbi űrlapot, írd meg miben segíthetek. Amint időm engedi, válaszolok…

Addig is nézz körbe a blogon, vagy hallgass bele a podcast adásokba.

Barátsággal: Kovács Peti

Egy uncsi ajánlatot világbajnok szöveggel is nehéz eladni. De ha az ajánlatod ellenállhatatlan, akkor vinni fogják, mint a cukrot! 

"KERESZTAPA AJÁNLAT INGYENES GYORSTALPALÓ"

Nálad is csak 24 óra egy nap, de feladatból (és problémából) hegyek tornyosulnak előtted?

"profit keresel, akinek bízhatsz a tudásában?"

Őszinteség, felelősségvállalás, az adott szó betartása – jogos, ha ezeket alapból elvárod egy szövegírótól.

"ígéretekből volt elég, neked eredmény kell?"

Add meg, hová küldhetem a sablonokat