Egy marketingszöveg nem szépirodalmi mű!
Bármennyire is könnyű erről megfeledkezni…
Kemény dolog, amikor pofoncsap a valóság. Csinálod a munkád. Azt hiszed, jó vagy. Aztán kapsz egy tockost. Olyat, amitől elgondolkodsz kicsit.
„Peti, ezek a passzív szófordulatok kiszívják az életet a szövegből.”
Nálam ez volt egy észhez térítő pofon nemrégiben. Nem esett jól. De elgondolkodtatott.
Hogy Te mit tanulhatsz belőle? Erről szól ez a levél…
Kezdjük ott, mégis mi fán terem egy passzív szófordulat. Engedelmeddel nem kezdek száraz nyelvtani leírásba. Könnyebben megérted, ha mutatok egy példát:
„Ez a ház 1905-ben építtetett. Több ezer munkaórát ráfordítva. Precíz tervezéssel, pontosan kivitelezve.”
Ugyanezt mondhatnám így is:
„Ezt a házat 1905-ben építették. Több ezer munkaórába telt. Precízen megtervezték, aztán pontosan kivitelezték.”
Melyik az egyszerűbb, a természetesebb? Melyikről mondanád, hogy a hétköznapi beszédben is simán elmegy?
A másodikról. Az első feleslegesen nyakatekert. Mondom én, aki szerelmes ezekbe a passzív szerkezetekbe. De muszáj tudatosítanom, hogy marketingszöveg részeként semmi hasznuk!
Meg is érkeztünk mai levelem kulcsgondolatára.
Marketingszöveg írásakor a célközönség nyelvén fogalmazunk. Nem megyünk át szépirodalomra hajazó mentális maszturbációba. Mert nem saját magunkat kell szórakoztatni. A célközönségünknek írunk. Úgy, ahogy az egy értékesítési párbeszédben is elhangzana.
Jó?
Én erről sajnos megfeledkeztem a közelmúltban. Te ne tedd.
Ne bonyolítsd a saját dolgod azzal, hogy csiricsáré szövegeken lovagolsz. Nem kell.
Képzeld magad elé egy coach / fodrász / könyvelő / bolti eladó / stb. és egy leendő vásárló párbeszédét:
- ugye, hogy ilyen kontextusban Te sem látsz fennkölt irodalmi szóhasználatot?
- ehelyett megoldásra váró problémákról, célokról, vágyakról beszélgetnek a felek.
- a csinnadratta nyelvparádé helyett a vevőt mozgató kulcsszavak viszik igazán előre a párbeszédet.
Egyszerűsíts, annál nincs felszabadítóbb!
Mert a szövegírás a vevőid nyelvén az igazi!
Peti
U.i.:
Jól jönne a segítség a marketingszövegeidhez? Kattints, aztán beszéljünk róla.
Tudtad, hogy van egy marketingszövegírás képzésem? Nézz rá, mert segít írni magadnak egy medencét (vagy amit csak szeretnél).