fbpx

Halálos bűn-e a helyesírási hiba?

Bocsánatos dolog vagy megbocsáthatatlan bűn helyesírási hibát hagyni a marketingszövegeidben?

A rövid válaszom: attól függ.

A hosszabbat pedig kifejtem ebben a levélben…

Kezdjük azzal, hogy helyesírási hibából is van többféle. Vegyük példaként a következő mondatot:

„Gondoltál már arra, hogy élyszaka alvás közben is építhetnéd a bizniszt?”

Az „éjszaka” szót ly-al írni vérciki. Míg a „biznisz” szó bár hibás, mégis része a mindennapi beszédnek. Ezért beleférhet. Akkor, ha tükrözi a célközönséged szóhasználatát. Korban, érdeklődésben, nyelvezetben.

Hisz a megoldóképlet ennél a kérdéskörnél is a vevőid elméjében keresendő. Mi az, ami belefér náluk és hol van az a pont, amikor bizalomvesztést okozol az elírásokkal. Például…

  • A Libri.hu könyvleírásainak olvasói valószínűleg háklisak a legapróbb hibákra is.
  • Középiskolai nyíltnap hirdetésében sem ordenáré szlengekkel botránkoztatnám a szülőket.
  • De egy marketinges hírlevélben megengedhető, hogy itt-ott ne akadjak le minden apróságon.

A helyesírási hiba akkor ciki, ha figyelmetlenségből történik. Azt sugallja, hogy egyszer sem olvastad át rendesen a szöveget. Mintha lesz@rnád az olvasót. Akkor ő miért vegyen komolyan?

Megoldás gyanánt olvass át többször minden szöveget a közzététel előtt. Még jobb, ha közben hangosan is felolvasod őket. Hogy biztosra menj, küldd át őket lektorálásra olyannak, aki sasszemmel csap le a legapróbb elírásokra. Gond letudva.

De olyat is csinálhatsz, hogy direkt hagysz meg hibákat…

Hazai vállalkozó berkekben ismert arc (influencer) mesélte, hogy neki ez majdhogynem védjegye. Egy időben megpróbálta kilúgozni a szövegeit, erre csökkent a konverzió. Ha behúzott kézifékkel kell írnia, nem tudja beleadni szívét-lelkét. Ezért nem is rugózik sokat a dolgon.

Neked is így kell-e?

Dehogyis! A levelem kulcsüzenete, hogy indulj ki a vevőid elvárásaiból. Azzal sosem tévedsz!

  • Hogy beszélgetnél velük szemtől szemben?
  • Milyen lenne egy értékesítési szituáció, ha online tér helyett egy üzletben társalognátok?
  • Mi az, ami természetes?

Egy a célközönség számára releváns, értékes és informatív marketingszöveg helyesírási hibákkal is működni fog. De nincs az a nyelvtani precizitás, ami egy semmitmondó snassz szöveget érdekessé tenne.

Mert a szövegírás a vevőid nyelvén az igazi!

Peti

U.i.:

Jól jönne a segítség a marketingszövegeidhez? Kattints, aztán beszéljünk róla.

Tudtad, hogy van egy marketingszövegírás képzésem? Nézz rá, mert segít írni magadnak egy medencét (vagy amit csak szeretnél).

Szeretnél minden héten ilyen tartalmakat?

Iratkozz fel, és legalább heti egy "én írok, Te Keresel" levél menni fog az inboxodba.

Aggódnod nem kell, eszem ágában sincs spammelni, a levélszemetet én is utálom. Ha mégsem tetszik a kontent, bármikor leiratkozhatsz. De azon leszek, hogy még csak ne is gondolj erre.

Kovács Péter

hello@szovegesprofit.hu

Foglalj időpontot. (kattints)

Foglalj időpontot. (kattints)

Kapcsolódó cikkek

Add meg, hová küldhetem az e-bookot

KÉRDEZNÉL? AJÁNLATOT KÉRNÉL?

Köszönöm az érdeklődésed előre is, hálás vagyok.

Töltsd ki az alábbi űrlapot, írd meg miben segíthetek. Amint időm engedi, válaszolok…

Addig is nézz körbe a blogon, vagy hallgass bele a podcast adásokba.

Barátsággal: Kovács Peti

Egy uncsi ajánlatot világbajnok szöveggel is nehéz eladni. De ha az ajánlatod ellenállhatatlan, akkor vinni fogják, mint a cukrot! 

"KERESZTAPA AJÁNLAT INGYENES GYORSTALPALÓ"

Nálad is csak 24 óra egy nap, de feladatból (és problémából) hegyek tornyosulnak előtted?

"profit keresel, akinek bízhatsz a tudásában?"

Őszinteség, felelősségvállalás, az adott szó betartása – jogos, ha ezeket alapból elvárod egy szövegírótól.

"ígéretekből volt elég, neked eredmény kell?"

Add meg, hová küldhetem a sablonokat