Bocsánatos dolog vagy megbocsáthatatlan bűn helyesírási hibát hagyni a marketingszövegeidben?
A rövid válaszom: attól függ.
A hosszabbat pedig kifejtem ebben a levélben…
Kezdjük azzal, hogy helyesírási hibából is van többféle. Vegyük példaként a következő mondatot:
„Gondoltál már arra, hogy élyszaka alvás közben is építhetnéd a bizniszt?”
Az „éjszaka” szót ly-al írni vérciki. Míg a „biznisz” szó bár hibás, mégis része a mindennapi beszédnek. Ezért beleférhet. Akkor, ha tükrözi a célközönséged szóhasználatát. Korban, érdeklődésben, nyelvezetben.
Hisz a megoldóképlet ennél a kérdéskörnél is a vevőid elméjében keresendő. Mi az, ami belefér náluk és hol van az a pont, amikor bizalomvesztést okozol az elírásokkal. Például…
- A Libri.hu könyvleírásainak olvasói valószínűleg háklisak a legapróbb hibákra is.
- Középiskolai nyíltnap hirdetésében sem ordenáré szlengekkel botránkoztatnám a szülőket.
- De egy marketinges hírlevélben megengedhető, hogy itt-ott ne akadjak le minden apróságon.
A helyesírási hiba akkor ciki, ha figyelmetlenségből történik. Azt sugallja, hogy egyszer sem olvastad át rendesen a szöveget. Mintha lesz@rnád az olvasót. Akkor ő miért vegyen komolyan?
Megoldás gyanánt olvass át többször minden szöveget a közzététel előtt. Még jobb, ha közben hangosan is felolvasod őket. Hogy biztosra menj, küldd át őket lektorálásra olyannak, aki sasszemmel csap le a legapróbb elírásokra. Gond letudva.
De olyat is csinálhatsz, hogy direkt hagysz meg hibákat…
Hazai vállalkozó berkekben ismert arc (influencer) mesélte, hogy neki ez majdhogynem védjegye. Egy időben megpróbálta kilúgozni a szövegeit, erre csökkent a konverzió. Ha behúzott kézifékkel kell írnia, nem tudja beleadni szívét-lelkét. Ezért nem is rugózik sokat a dolgon.
Neked is így kell-e?
Dehogyis! A levelem kulcsüzenete, hogy indulj ki a vevőid elvárásaiból. Azzal sosem tévedsz!
- Hogy beszélgetnél velük szemtől szemben?
- Milyen lenne egy értékesítési szituáció, ha online tér helyett egy üzletben társalognátok?
- Mi az, ami természetes?
Egy a célközönség számára releváns, értékes és informatív marketingszöveg helyesírási hibákkal is működni fog. De nincs az a nyelvtani precizitás, ami egy semmitmondó snassz szöveget érdekessé tenne.
Mert a szövegírás a vevőid nyelvén az igazi!
Peti
U.i.:
Jól jönne a segítség a marketingszövegeidhez? Kattints, aztán beszéljünk róla.
Tudtad, hogy van egy marketingszövegírás képzésem? Nézz rá, mert segít írni magadnak egy medencét (vagy amit csak szeretnél).