Ma két szövegíró-specifikus dolgot szeretnék neked mondani
Az egyik, hogy nem ma van Black Friday…
Még akkor sem, ha már hetek óta a black nem tudom miket tolják az arcunkba.
November 25-e a hivatalos nap. Ha marketingkampányt tervezel és nem az elektronikai árucikkek visszafordíthatatlanul elrontott piacán vagy, akkor elegánsabb jövő péntekre tartogatnod a puskaport.
De az sem baj, ha pont nem érdekel és nem kívánsz beszállni az „akció-akció-akció” felkiáltást tátogó ringlispílbe. Onnan úgyis csak zuhanni lehet.
Egyébként jövő héten a leghülyébb Black Friday hirdetésekből mutatok párat. Elrettentő példaként. Mert mi okosan akarunk marketingezni.
Ez a gondolat át is vezet minket a másik üzenetemhez.
Van ugyanis egy technika, amit elleshetsz a profi újságíróktól. Azért, hogy javítani tudj a cikkeid, posztjaid, leveleid olvasottságán.
Fordított piramis a neve. Arról szól,
- már a nyitó mondat elején hangsúlyozod a tartalom lényegét;
- ami azért hasznos, mert hatásosabban szerezheted meg az olvasó figyelmét;
- aki így érdeklődőbb lesz a kifejtés végig olvasására is.
Nézzünk erre egy példát.
Mondjuk lakberendezéssel foglalkozol és a blogodra akarsz írni egy cikket.
Témád: a kedvezőtlen elrendezés negatív hatással lehet a lakás hangulatára, ezzel a bent élők kapcsolatait is mérgezheti. /Nem tudom, van-e ilyen. De el tudom képzelni, úgyhogy tételezzük fel./
Hogyan érd el, hogy már a nyitó mondatoddal érdeklődést generálj?
Valahogy így:
„Önnel is többet veszekszik mostanában a párja? Lehet, hogy erről az otthonuk tehet?
Meglepő, de a rossz elrendezés vitákat szülhet egy háztartásban. Ezeket segítem feloldani a bejegyzésben.”
Előbb a lényeg, hiszen mindenki arra kíváncsi.
Rizsázással csak kockáztatod, hogy a mondandód helyett másra figyeljenek. Nem éri meg.
Mert a szövegírás a vevőid nyelvén az igazi!
Peti
U.i.:
Jól jönne a segítség a marketingszövegeidhez? Kattints, aztán beszéljünk róla.
Tudtad, hogy van egy szövegíró képzésem? Nézz rá, mert segít írni magadnak egy medencét (vagy amit csak szeretnél).