fbpx

Hogyan ne írj Black Friday marketingszövegeket?

Pár perce kaptam egy hírlevelet. SUPER BLACK FRIDAY szállásajánlatokat ígér. Kattintás után mégis csalódást okoz. A pár százalékos akciókról ordít, máskor is simán megkapnám őket. A héten ez már a sokadik olyan Black Friday ajánlat, amitől elfog a szekunder szégyenérzet.

Szerintem lehetne ezt máshogy is. Kreatív, kimunkált marketingszövegekkel. Ezekről osztom meg veled a véleményem ebben a cikkben.

/Tudom, a nagyoknál így is kijön a matek, és működhetnek ezek a kampányok. A cikkből akkor meríthetsz , ha nem valamelyik áruházlánc sokmilliós marketingbüdzséje van a kezedben. Köszi, hogy megérted./

Honnan jön egyáltalán a Black Friday őrülete?

A Black Friday november negyedik csütörtökje, avagy a hálaadás utáni péntek elnevezése az Egyesült Államokban. Odaát a 2009-es év óta általános a használata. A karácsonyi shopping szezon kezdetének szimbólumaként tartják számon.

A kifejezéshez kétféle eredet is köthető. A kereskedelmi megközelítés szerint az éves eladások mérlege ezen a napon vált veszteségesből nyereségesbe. A Black Friday másik értelmezése a 60-as évekből származik.

Amikor a hálaadás után hazautazók és az átutazó vásárlók miatt brutális forgalmi dugók alakultak ki. A túlterhelt rendőrök és közszolgálatot teljesítők emiatt csak „fekete péntekként” emlegették ezt a napot.

Idehaza 2014. november 28-án volt az első kiskereskedelmi Black Friday nevű akció. Azóta jócskán sikerült felülni erre a hype vonatra. Meg is érkeztünk a cikk fő témájához.

Mit kifogásolhat egy jóérzésű marketinges a Black Friday hirdetések zömén?

Elég volt szűk egy évtized, hogy itthon teljesen elkorcsosuljon a Black Friday kifejezés. Az egy dolog, hogy sokan az „akció” és a „vásárolj” szavak szinonimájaként harsogják. Nagyobb baj, hogy ritkán társul mindehhez bármiféle kreatív koncepció.

Hihetetlen kedvezmények, verhetetlen árak, brutális akciók! Egy kaptafára írt marketingszövegek, csak a logó más. Kapod őket az arcodba, ha a Facebook-ot görgeted, a rádiót hallgatod vagy tévénézéssel zsibbasztod az agyad.

Mi a baj velük? Nulla ötlet, kreativitás, egyediség van bennük. Olyanok, mint az egymást túlkiabálni igyekvő piaci árusok. Az nyer, aki hangosabb. Vagyis többet költhet marketingre. Persze tudom, hogy a nagyoknak így is kijöhet a matek.

De ha pont egy KKV marketing eredményeiért felelsz, nagy öngól csak az akciókat szajkózni. Ezzel arra neveled a vevőidet, hogy eszükbe se jusson bármit is teljes áron megvenni. Elrettentésként mutatok is néhány égbekiáltó példát.

Szekunder szégyenérzetet kiváltó Black Friday hirdetések

Mielőtt kiakadnál, itt most nem a fikázás bírálat a cél. Tudom, hogy a Media Markt, Alza, eMAG, stb. marketing osztályain képzett szakemberek dolgoznak. Okkal marketingeznek úgy, ahogy. De KKV-ként nem túl okos lépés vakon leutánozni őket.

Úgyhogy jöjjön néhány példa „hogy ne csináld” címszóval.

  • Black Friday Akció!

A saját céged marketing anyagaiban ne elégedj meg ennyivel. Miről szól nálatok a Black Friday? Mi az ajánlat? Mi az értékajánlat? Miért menjek fel egyáltalán a honlapra? Miért szenteljem neked a figyelmem?

Elég ezek közül csak egyet odatenni, és máris nem egy se íze, se bűze snassz hirdetésről beszélünk.

Ellenjavaslat: Agyad Eldobod Black Friday Akció – nálunk nem a százalékokról, hanem az AJÁNDÉKOKRÓL szól a péntek!

Vagy bármi hasonló. Legalább hangyányi kreativitás köszönjön vissza.

  • Black November

Miért ne találd ki jövőre a Media Markt példája után, hogy egész hónapban akciózol? Mert úgy minden vevőd tudni fogja, hogy novemberben végig letolt gatyával várod őket.

Ide a rozsdás bökőt, hogy náluk ez is bekalkulálható pénzben! De neked is megéri, hogy egész hónapban áron alul adogasd el a portékád? Kötve hiszem.

Ellenjavaslat: Mi nem feketében, rózsaszínben látjuk a világot! Amíg mindenki a plázákban tolong, inkább nézz be hozzánk. MEGSZÍNESÍTJÜK A NAPOD!

Fókuszálj egyetlen napra, de arra készülj rendesen. Találj ki profitnövelő BÓNUSZOKAT, csoportosítsd az erőforrásaid egyetlen rövid periódusra.

  • Black Friday tavasszal?

Erre nehéz mit mondani. Ha már egy akciós kampány felcímkézése a feladat, ahhoz ildomosabb hihető apropót kötni. Lehetőleg olyat, ami nem hazugság. Nem tanácsos ennyire hülyének nézni a vásárlókat. Nem azok.

Ellenjavaslat: TAVASZI ZSONGÁS ELKÉPESZTŐ ÁRZUHANÁSSAL

Húsvét, pünkösd, tanítási szünet, telihold, világnapok, Föld napja, stb. Olyan apropók, amelyekre hihetőbben fel lehet húzni egy tavaszi kampányt.

  • Csak ma! Vagy mégsem?

Egyszer minden ügyfelet rá lehet szedni. Többször annál kevésbé. A képeket csak illusztrációként hoztam. Nyugodtan terjeszd ki a Black Friday kampányodon túlra is. Ha egyszer beígérsz valamit, azon ne változtass.

Mert ordít róla, hogy valami nem kerek. Tipikus példa: „a nagy érdeklődésre való tekintettel meghosszabbítottuk akciónkat.” Na persze!

A lényeg, hogy az előre beharangozott Black Friday ajánlataidon ne variálj, mert vérciki.

Ellenjavaslat: Black Friday Ajánlat – Minden kettlebell súlyzó FÉLÁRON / Black Friday már csak jövőre lesz. De a kedvedért most hétvégén ÚJRA LEFOGYASZTJUK AZ ÁRAKAT

Hogyan írj hatásosabb kampányszövegeket?

Önazonosan, kreatívan, nem hülyének nézve a vevőket. Még akkor is, ha az iparágadban muszáj „Black Fridayezni”, máskülönben ott állsz üres kézzel hóvégén. Bőven lehet többlet marketingmunkát belerakni annál, minthogy AKCIÓÓÓ felkiáltással próbálod felhívni magatokra a figyelmet:

  • ha az ajánlataidnak köze van a fenntarthatósághoz, csinálhatsz GREEN FRIDAY kampányt (bár ezt is kezdik elcsépelni szép lassan);
  • szembe is mehetsz az árral, és kifejtheted az ellenvéleményed a célközönségnek;
  • akciók helyett adhatsz ajándékot is, úgy legalább nem a profitot nyírod ki;
  • és ha végképp nincs ötleted, csendben is maradhatsz.

Be unique. Be different.

Tudom, nem mindig egyszerű. De a marketingben felbecsülhetetlen érték, ha az értékajánlatod nem összehasonlítható a konkurensekkel.

Szeretnél minden héten ilyen tartalmakat?

Iratkozz fel, és legalább heti egy "én írok, Te Keresel" levél menni fog az inboxodba.

Aggódnod nem kell, eszem ágában sincs spammelni, a levélszemetet én is utálom. Ha mégsem tetszik a kontent, bármikor leiratkozhatsz. De azon leszek, hogy még csak ne is gondolj erre.

Kovács Péter

hello@szovegesprofit.hu

Foglalj időpontot. (kattints)

Foglalj időpontot. (kattints)

Kapcsolódó cikkek

Add meg, hová küldhetem az e-bookot

KÉRDEZNÉL? AJÁNLATOT KÉRNÉL?

Köszönöm az érdeklődésed előre is, hálás vagyok.

Töltsd ki az alábbi űrlapot, írd meg miben segíthetek. Amint időm engedi, válaszolok…

Addig is nézz körbe a blogon, vagy hallgass bele a podcast adásokba.

Barátsággal: Kovács Peti

Egy uncsi ajánlatot világbajnok szöveggel is nehéz eladni. De ha az ajánlatod ellenállhatatlan, akkor vinni fogják, mint a cukrot! 

"KERESZTAPA AJÁNLAT INGYENES GYORSTALPALÓ"

Nálad is csak 24 óra egy nap, de feladatból (és problémából) hegyek tornyosulnak előtted?

"profit keresel, akinek bízhatsz a tudásában?"

Őszinteség, felelősségvállalás, az adott szó betartása – jogos, ha ezeket alapból elvárod egy szövegírótól.

"ígéretekből volt elég, neked eredmény kell?"

Add meg, hová küldhetem a sablonokat