Egy marketingszöveg legveszedelmesebb rákfenéje az unalom
Ha a szöveged unalmas, 1 perc múlva senki nem emlékszik rá…
Én pedig haragszom, ha egy szöveg unalmas. Rabolja a figyelmet, az időt. Érezni rajta, hogy hiányzik belőle a spiritusz. Senkinek nem jó ez!
Tudunk ennél jobbat, hatásosabbat is! Ezen fogunk dolgozni ebben a levélben…
Ha nem sikerül bevésni az üzeneted a vevőid koponyájába, vásárolni sem fognak tőled. Inkább költenek annál a konkurensednél, aki lelkesíti / meggyőzi / megijeszti / felháborítja / stb. őket.
Holott könnyen lehet, hogy a Te portékád jobban passzolna az igényeikhez.
Ezért akarom, hogy mostantól képes legyél érzelmeket, lelkesedést, fűszert belevinni egy-egy marketingszöveg tartalmába. Lássuk, hogyan csináld…
Nemnem, korántsem „radar alatt berepülő hatásvadász szavakkal” szeretnélek traktálni. Az már inkább a cicomázás része a munkának. Előtte meg is kell alapozni a hatáskeltést.
Ehhez két lényeges dologra javaslom, hogy koncentrálj:
- Az attitűd, amivel leülsz szöveget írni.
- A kulcsüzenet, amit át akarsz adni.
Menjünk sorrendben!
Ha nem tudsz zsigerből hinni a termékedben / szolgáltatásodban / értékajánlatodban, hogy várhatnád ezt el másoktól? Hinned kell benne, hogy lelkesedni tudj érte! Mert lelkesedned kell érte, hogy lelkesíteni tudj iránta másokat is!
„De hát az én businessem más, itt nem lehet érzelmeket kelteni” – hessegesd el gyorsan ezeket a tévhiteket. Inkább olvasd el az idevágó történetet Dan S. Kennedy szenzációs könyvének 122. oldalán.
Dióhéjban a lényeg:
- a szerző szemináriumot tartott;
- egyik résztvevő (talán hozzád hasonlóan) azon agonizált, az ő üzletében nem lehet érzelmekkel operálni;
- szerzőnk elhívta az urat egy közeli bárba eszmét cserélni;
- ennek hatására mégiscsak született egy átalakított sales szöveg;
- és láss csodát, 100 kiküldött levélből 18! új ügyfél lett a termés.
18% konverziós arány. Te jó ég. 😊
Mivel átvezet minket a 2-es ponthoz, ezért mutatom a fenti példában szereplő headline szöveget is.
Rámutat, hogy a lelkesedéseden túl látnod kell azt is, valójában mit adsz el a közönségednek:
„69 dolog, amit bátran megtehet munka után,
mivel mentesítette magát annak az aggodalmától;
hogy a megrendelt alkatrészek tényleg időben megérkeznek-e holnapra.”
Mennyivel másabb így azt kommunikálni, hogy pontosan szállítunk, nem igaz?
Most Te jössz!
Gondold át, milyen érzelmi húrokat is pendítesz meg valójában a vevőidnél. Nem elfelejtve, hogy az emberek egy szebb jövő reményében vásárolnak. Néhány ötlet, ami begyújthatja az inspirációs rakétákat:
- Könyvelés = sztoikus nyugalom, valahányszor egy NAV-ellenőrre gondolok.
- Balesetbiztosítás = félelem, hisz mi lesz a hozzátartozóimmal, ha véletlenül elcsap egy autó.
- Kamagra = jóleső önbizalom, avagy továbbra is egy erős férfit láthatsz a tükörben.
A legfontosabb üzenet, amit vigyél magaddal:
Az emberek érzelmek alapján hoznak vásárlási döntést. Aztán logikával magyarázzák azt.
Jó pihenést, tanulást, kikapcsolódást, vagy amit szeretnél a hosszú hétvégére!
Mert minden marketingszöveg a vevőid nyelvén az igazi!
Peti
U.i.:
Jól jönne a segítség a marketingszövegeidhez? Kattints, aztán beszéljünk róla.
Tudtad, hogy van egy marketingszövegírás képzésem? Nézz rá, mert segít írni magadnak egy medencét (vagy amit csak szeretnél).