fbpx

Mit tanulhatsz a The Body Shop marketing megoldásaiból webshop tulajdonosként?

A feleségem előszeretettel használja a The Body Shop csodás termékeit, a kézkrémeket pedig én is szeretem kipróbálni. Egyfajta szakmai ártalomként az online áruházban szemlélődve megakadt a szemem néhány remekbe szabott marketing megoldáson.



Semmi hókuszpókusz, vagy csillogó chatbot őrület. Három faék egyszerű praktika, elsőre talán még legyinteni is fogsz rájuk. Ez viszont nagy hiba lenne, mert ha nem alkalmazod őket, sok pénzt hagysz az asztalon.

Inkább olvasd el ezt a bejegyzést, és alkalmazd azokat a vevőszerző gyakorlatokat, amiket a The Body Shop is eredményesen használ.

A kategória oldalak bájos eladóként segítenek a keresésben

Nem sűrű keresgélek test-, haj- vagy arcápolók után, de a The Body Shop webáruházában könnyű dolgom volt. A kategória oldalak ugyanis a legkedvesebb bolti eladókat megszégyenítő módon segítik a keresést.

Tegyük fel, hogy a hajamra keresek minőségi készítményt. Elég csak odavinnem az egér kurzort a „haj” kategória fölé, és máris felugranak a javaslatok. Zsíros, sérült, száraz, korpás, fénytelen hajhoz keresek megoldást? Esetleg a férfiaknak készült hajápolók érdekelnek?

Olyan, mintha egy offine üzletbe lépve kapásból megszólítanának, és kedvesen útbaigazítanának. A jó hír, hogy ezt szinte bármelyik webshop motor tudja. Nem kell hozzá más, mint a termékeid strukturálása, és néhány plusz kattintás.

A The Body Shop termékoldalai ellenállhatatlanul győznek meg a vásárlásról

A termékoldalak a vágyakra hatnak, ízlésesen szemléltetik a termékelőnyöket, és minden kérdést megválaszolnak. Ahogyan az a marketing tudorok tankönyveiben írva vagyon.

Bontsuk ezt ki a Moringa tápláló szárazolaj példáján keresztül:

  1. Elsőként kapunk egy frappáns leírást, csipetnyi storytelling kíséretében. Elkezdek érdeklődni, és sinte már érzem is, ahogy a Moringa szárazolaj finoman selymessé varázsolja a bőröm.
  2. Majd következik a termékelőnyök felsorolása. Nem túlcifrázva, rövid vázlatpontokban, kizárólag a lényegre összpontosítva. Egyre jobban érdekel a dolog.
  3. Opcionálisan az összetevőkről, illetve a javasolt használatról is olvashatok. Ezt az információt már nem öntik rám, de egyetlen kattintással könnyedén elolvashatom.
  4. Ugyanilyen egyszerű megnéznem a szállítási módokat. Minden kérdésemre ott a válasz, kétségnek helye nincs.
  5. Plusz a garanciális feltételek precíz megfogalmazása is korrekt bánásmódra enged következtetni. Tényleg nem veszíthetek a vásárlással.

Ráadásul mindez szellős, könnyen átlátható tálalással, vastaggal kiemelve a legfontosabb címszavakat. A termékoldal ügyesen vezeti a tekintetet és terel a vásárlás felé.

A csaknem tökéletes termékoldalt egyszer kell megalkotnod. Utána ezt reprodukálod újra és újra. Ráadásul a garancia és a szállítás részleteit egyszer kell csak megírnod.

A The Body Shop tudatosan aknázza ki a vásárlói véleményekben rejlő erőt

Tisztít, hidratál, és nyugtat. Csodát tesz. Erre képes a Kamillás micellás víz. Legalábbis az adatlapján találtam ezt találtam vele kapcsolatban. Tudod mi a legjobb benne?

Nem a The Body Shop marketingese vagy bármelyik munkatársa írta. Ez egy elégedett vásárló őszinte visszajelzése, miután megvette és kipróbálta a terméket.

A The Body Shopnál jól tudják, hogy a vásárlói visszajelzéseknél nem kell hatékonyabb meggyőzőerő. Ezért nemcsak kiteszik ezeket a „social proof” elemeket a termékoldalakon, hanem folyamatosan gyűjtik is őket.

Minden termékoldalon ott az értékelés lehetősége, ezen felül rögvest a vásárlás után is erősen szorgalmazzák, hogy értékeld a megvásárolt készítményt. Mesteri.

Ha csak egyetlen gyakorlati tippet ültetsz át a saját webshopodba, akkor ez legyen az:

  • kezdd el kérni a vásárlóidat a visszajelzések küldésére;
  • majd ahol csak lehet, tüntesd fel a válaszként kapott értékeléseket és pozitív véleményeket. Már önmagában ez megdobja a konverziókat.

Összegzés

Direkt nem olyan marketing tippeket gyűjtöttem össze a cikkben, amiket egy kisebb vagyonba kerülne megvalósítani. Egy viszont tuti: ha alkalmazod az itt leírtakat, az eladásaid meredeken lódulnak felfelé.

[/et_pb_text][et_pb_code _builder_version=”4.7.4″ _module_preset=”default” text_orientation=”center”]

[/et_pb_code][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

Szeretnél minden héten ilyen tartalmakat?

Iratkozz fel, és legalább heti egy "én írok, Te Keresel" levél menni fog az inboxodba.

Aggódnod nem kell, eszem ágában sincs spammelni, a levélszemetet én is utálom. Ha mégsem tetszik a kontent, bármikor leiratkozhatsz. De azon leszek, hogy még csak ne is gondolj erre.

Kovács Péter

hello@szovegesprofit.hu

Foglalj időpontot. (kattints)

Foglalj időpontot. (kattints)

Kapcsolódó cikkek

Add meg, hová küldhetem az e-bookot

KÉRDEZNÉL? AJÁNLATOT KÉRNÉL?

Köszönöm az érdeklődésed előre is, hálás vagyok.

Töltsd ki az alábbi űrlapot, írd meg miben segíthetek. Amint időm engedi, válaszolok…

Addig is nézz körbe a blogon, vagy hallgass bele a podcast adásokba.

Barátsággal: Kovács Peti

Egy uncsi ajánlatot világbajnok szöveggel is nehéz eladni. De ha az ajánlatod ellenállhatatlan, akkor vinni fogják, mint a cukrot! 

"KERESZTAPA AJÁNLAT INGYENES GYORSTALPALÓ"

Nálad is csak 24 óra egy nap, de feladatból (és problémából) hegyek tornyosulnak előtted?

"profit keresel, akinek bízhatsz a tudásában?"

Őszinteség, felelősségvállalás, az adott szó betartása – jogos, ha ezeket alapból elvárod egy szövegírótól.

"ígéretekből volt elég, neked eredmény kell?"

Add meg, hová küldhetem a sablonokat